ایران سرویس های اطلاعاتی آمریکا و موساد را به دست داشتن در ترور سپهبد سلیمانی متهم کرد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / cropped photoایران سرویس های اطلاعاتی آمریکا و موساد را به دست داشتن در ترور سپهبد سلیمانی متهم کرد
ایران سرویس های اطلاعاتی آمریکا و موساد را به دست داشتن در ترور سپهبد سلیمانی متهم کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی، دستیار و مشاورعالی آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی سرویس های اطلاعاتی آمریکا و سازمان اطلاعات اسرائیل (موساد) را به دست داشتن در ترور سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران متهم کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه های ایران، دستیار و مشاور عالی آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی گفت : عملیات تروریستی شهادت سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی و سردار دیگر اسلام ابومهدی المهندس جانشین فرماندهی نیروهای حشد الشعبی عراق نشان دهنده  شکست راهبردی سیاسی و  امنیتی ایالات متحده آمریکا و متحدانش در مقابل جبهه مقاومت در منطقه غرب آسیا است. شبکه تروریسم بین الملل دولتی سرویس های اطلاعاتی آمریکا و موساد رژیم صهیونیستی  با محاسبات و برآورد غلط طراحی و اقدام به این عمل جنایتکارانه کردند.

وی افزود: رئیس جمهور نادان آمریکا و وزیر خارجه جنایتکار و نظامی‌های تروریست آمریکا بعد از تحریم ها و فشارهای چند سال گذشته بر علیه ملت مظلوم ایران، هم اکنون به بن بست رسیده اند  و دست به عملیات بزدلانه و تروریستی که خارج از عرف و قوانین بین الملل است می‌زنند و افکار عمومی مردم جهان و منطقه و افکار عمومی مردم و نخبگان آمریکا را بر علیه سیاستهای آمریکا بر می‌انگیزانند.

سرلشکر صفوی ادامه داد: سیاست تحریم و فشار در مقابل اراده  مصمم مردم شکست خورده است و به فضل الهی خون شهیدان ملت ایران و عراق پایمال و ضایع نخواهد شد و به برکت همین خون های شهیدان یک منظومه تغییرات اساسی فرهنگی، امنیتی و سیاسی  در منطقه غرب آسیا و خاورمیانه قدیم و جدید  شکل خواهد گرفت.

اوضاع منطقه خاورمیانه پس از آن که نیروهای آمریکایی در اواخر سال گذشته به مواضع جنبش شیعه کتائب حزب الله در سوریه و عراق حمله کردند ، متشنج شد . پس از آن هواداران این جنبش به سفارت ایالات متحده در بغداد حمله کرده و سپس در تاریخ 3 ژانویه، پنتاگون یک عملیات ویژه را انجام داد که در طی آن سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و همراهانش ترور شدند . حمله موشکی به منطقه ای در نزدیکی فرودگاه بغداد به خودروی حامل فرمانده نیروهای قدس، به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا انجام شد. به دنبال آن ایران با حمله موشکی به پایگاه های محل استقرار سربازان آمریکایی در عراق ، واکنش نشان داد. پس از این حمله دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در پیام خود به ملت آمریکا اعلام کرد واشنگتن تحریم های جدید را علیه ایران اعمال خواهد کرد و از کشورهای باقی مانده در برجام درخواست از این توافق هسته ای با ایران خارج شوند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала