ارزیابی امکان مجازات آمریکا به خاطر درگیری با ایران

© Sputnik / Ilya Pitalevارزیابی امکان مجازات آمریکا به خاطر درگیری با ایران
ارزیابی امکان مجازات آمریکا به خاطر درگیری با ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خانم ناتالیا پاکلونسکایا، نایب رئیس کمیته امور بین المللی دوما، مجلس نمالیندگان پارلمان روسیه اعلام کرد آمریکا در انتظار هیچگونه مجازاتی به خاطر تحریک درگیری با ایران نیست چون می تواند اجازه این کار را به خود بدهد.

به گزارش اسپوتنیک، خانم پاکلونسکایا در اینستاگرام این مطلب را اعلام کرده و همچنین ترور سپهبد قاسم سلیمانی توسط نیروهای آمریکایی را اقدام تروریستی خواند.

پاکلونسکایا نوشت:" به خاطر این حمله تروریستی چه مجازاتی در انتظار واشنگتن است؟ تعجب می کنم اما هیچ مجازاتی . آنها می توانند با مصون ماندن از مجازات،  یک فرمانده نظامی  را که  یکی از سرسخت ترین مبارزان علیه داعش (گروهک تروریستی ممنوعه در روسیه) بود،  ترورکنند. صرفا آنها از نفوذ بر اروپا برخوردار هستند. صرفاً آنها دارای چماق هسته ای هستند که به رخ همه می کشند".

اوضاع منطقه خاورمیانه پس از آن که نیروهای آمریکایی در اواخر سال گذشته به مواضع جنبش شیعه کتائب حزب الله در سوریه و عراق حمله کردند ،متشنج شد . پس از آن هواداران این جنبش به سفارت ایالات متحده در بغداد حمله کرده و سپس در تاریخ 3 ژانویه، پنتاگون یک عملیات ویژه را انجام داد که در طی آن سپهبد سلیمانی  و همراهانش ترور شدند . حمله موشکی به منطقه ای در نزدیکی فرودگاه بغداد به خودروی حامل فرمانده نیروهای قدس، به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا انجام شد. به دنبال آن ایران با حمله موشکی به پایگاه های محل استقرار سربازان آمریکایی در عراق ، واکنش نشان داد. در جریان این حمله ایران نیروهای آمریکایی متحمل هیچگونه تلفاتی نشدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала