اعلام آمادگی آمریکا برای مذاکرات با ایران

© Sputnik / Roman Makhmutov /  مراجعه به بانک تصاویر اعلام آمادگی آمریکا برای مذاکرات با ایران
اعلام آمادگی آمریکا برای مذاکرات با ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد نامه ای را به شورای امنیت این سازمان ارسال کرده و در آن آمادگی واشنگتن برای مذاکرات بدون قید و شرط با ایران برای کاهش تنش در منطقه را اعلام نمود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، خانم کلی کرافت در این نامه نوشته  ایالات متحده به دنبال "جلوگیری از تهدید بیشتر برای صلح و ثبات بین المللی یا تشدید تنش از سوی رژیم ایران است."

سفیر ایران در روسیه: ایران خواهان جنگ با آمریکا  نیست ولی در مقابل تهاجم ایستادگی می کند - اسپوتنیک ایران
سفیر ایران در روسیه: ایران خواهان جنگ با آمریکا نیست ولی در مقابل تهاجم ایستادگی می کند

علاوه بر این ، نماینده دائم آمریکا نوشت که ترور سپهبد قاسم سلیمانی بر اساس ماده 51 منشور سازمان ملل "موجه" است كه به دولت ها حق دفاع از خود را می دهد. کرافت همچنین تأکید می کند که حملات هوایی ایالات متحده علیه الحشد الشعبی (بسیج مردمی عراق) در روز 29 دسامبر سال 2019 "در پاسخ به سلسله حملات ایران و نیروهای مورد پشتیبانی تهران به نیروها و منافع آمریکا در خاورمیانه" صورت گرفته است.

پیش از این ، ارتش آمریکا عملیاتی را برای ترور سپهبد سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران  انجام داده بود ، ایران با حمله موشکی به پایگاه های محل استقرار سربازان آمریکایی در عراق ، واکنش نشان داد. در جریان این حمله ایران نیروهای آمریکایی متحمل هیچگونه تلفاتی نشدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала