آیا آمریکا تلفات خود در نتیجه حمله موشکی ایران را پنهان می کند؟

© AP Photo / Amir Kholousi/ISNAآیا آمریکا تلفات خود در نتیجه حمله موشکی ایران را پنهان می کند؟
آیا آمریکا تلفات خود در نتیجه حمله موشکی ایران را پنهان می کند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک نماینده پارلمان عراق از خسارت‌ها و تلفات وارده به پایگاه عین‌الاسد آمریکا در عراق در نتیجه حمله موشکی تلافی‌جویانه نیروی هوافضای سپاه و انتقال اجساد کشته‌ها به تل‌آویو خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل خبرگزاری تسنیم، «حسین سالم» از نمایندگان فراکسیون صادقون در پارلمان عراق تأکید کرد حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد در غرب استان الانبار  که نظامیان آمریکایی در آن مستقر هستند، خسارت‌ها و  تلفاتی به‌جا گذاشته است.

سالم در گفت‌وگو با شبکه الفرات اظهار داشت آنچه در این پایگاه رخ داد، زلزله بود و حمله موشکی ایران به کشته شدن شماری از نظامیان و انهدام بالگردهای آمریکایی منجر شد.

جزئیات حمله موشکی به پایگاه هوایی آمریکا در عراق + ویدئو  - اسپوتنیک ایران
جزئیات حمله موشکی به پایگاه هوایی آمریکا در عراق + ویدئو

وی فاش کرد اجساد نظامیان آمریکایی از پایگاه عین الاسد به تل‌آویو منتقل شده است.

سالم از آمریکا خواست به سازمان اطلاعات عراق یا رسانه‌ها اجازه دهد وارد پایگاه عین الاسد شوند تا در جریان خسارت‌های حمله موشکی ایران و واقعیت‌های خسارت‌ها قرار گیرند.

وی افزود: آیا نیروهای عراقی قادر هستند وارد پایگاه آمریکایی شده و نیروهایشان را شمارش کنند؟ خیر.

نماینده پارلمان عراق تأکید کرد: ما همچنان به اجرای مصوبه پارلمان مبنی بر اخراج نظامیان آمریکایی ادامه خواهیم داد و در صورتی که این نیروها از عراق خارج نشوند، مقاومت واکنش نظامی نشان خواهد داد.

وی از کردها خواست وارد موضعگیری ملی که عاری شدن کشور از نظامیان بیگانه است، شوند.

اوضاع منطقه خاورمیانه پس از آن که نیروهای آمریکایی در اواخر سال گذشته به مواضع جنبش شیعه کتائب حزب الله در سوریه و عراق حمله کردند ، متشنج شد . پس از آن هواداران این جنبش به سفارت ایالات متحده در بغداد حمله کرده و سپس در تاریخ 3 ژانویه، پنتاگون یک عملیات ویژه را انجام داد که در طی آن سپهبد سلیمانی  و همراهانش ترور شدند . حمله موشکی به منطقه ای در نزدیکی فرودگاه بغداد به خودروی حامل فرمانده نیروهای قدس، به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا انجام شد. به دنبال آن ایران با حمله موشکی به پایگاه های محل استقرار سربازان آمریکایی در عراق ، واکنش نشان داد. پیشتر گفته شده بود در جریان این حمله ایران نیروهای آمریکایی متحمل هیچگونه تلفاتی نشدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала