پایان جلسه شورای امنیت آمریکا پس از حملات به پایگاه الاسد از سوی سپاه

© REUTERS / Tom Brennerپایان جلسه شورای امنیت آمریکا پس از حملات به پایگاه الاسد از سوی سپاه
پایان جلسه شورای امنیت آمریکا پس از حملات به پایگاه الاسد از سوی سپاه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترامپ پس از جلسه شورای امنیت آمریکا از سخنرانی مستقیم با مردم منصرف شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سی ان ان، جلسه شورای امنیت ملی آمریکا خاتمه یاف،  مقامات ارشد امنیت ملی آمریکا شامل مایک پمپئو، وزیر خارجه و مارک اسپر، وزیر دفاع کاخ سفید را ترک کردند. پیشتر مایک پنس، معاون ترامپ نیز جلسه را ترک کرده بود. 

تشییع پیکر سردار سلیمانی همزمان با حملات به پایگاه های آمریکا در عراق + عکس  - اسپوتنیک ایران
تشییع پیکر سردار سلیمانی همزمان با حملات به پایگاه های آمریکا در عراق + ویدئو

این جلسه در راستای حملات موشکی سپاه در پایگاه الاسد برگزار شد. ترامپ قرار بود پس از این جلسه با مردم آمریکا سخن بگوید که از این کار امتناع ورزید.

روز پنجشنبه 13 دی 1398، پنتاگون تأیید كرد كه ایالات متحده  آمریکا، عملیاتی را در عراق جهت ترور قاسم سلیمانی انجام داده است. در جریان حمله به کاروان الحشدالشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه به‌همراه ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی و چند نفر از اعضای این سازمان ترور شدند. سپاه پاسداران در طی بیانیه ای آمریکا را مسئول این حادثه می داند و پنتاگون مسئولیت این حمله را قبول کرده است.

ایران نیز در تاریخ 18 دی 1398، دربامداد چهارشنبه از شلیک دهها موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق خبر داد. گمان می رود که این حملات در پی ترور سردار سلیمانی توسط نیروهای آمریکا در عراق در تاریخ 3 ژانویه باشد. کاخ سفید حملات متعدد موشکی ازسوی ایران، به چند موقعیت جغرافیایی در عراق را تایید کرده است. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا حمله به پایگاه آمریکایی را شخصاً تحت نظر گرفت.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала