درخواست کمک پزشکی پایگاه عین الاسد امریکا از مقامات عراقی

© AFP 2023 / Delil Souleimanدرخواست کمک پزشکی پایگاه عین الاسد امریکا از مقامات عراقی
درخواست کمک پزشکی پایگاه عین الاسد امریکا از مقامات عراقی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در اثر حملات موشکی عملیات سردار قاسمی به پایگاه های آمریکا در عراق، پایگاه عین الاسد درخواست کمک پزشکی نموده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از المیادین؛ پایگاه آمریکایی عین الاسد از مقامات عراقی خواسته است کمک‌های پزشکی به این پایگاه ارسال کنند. هنوز گزارش دقیقی از تعداد تلفات این حمله مخابره نشده است. 

تماس کارمندان پنتاگون با نخست وزیر عراق پس از حمله موشکی سپاه به دو پایگاه آمریکا  - اسپوتنیک ایران
تماس کارمندان پنتاگون با نخست وزیر عراق پس از حمله موشکی سپاه به دو پایگاه آمریکا

روز پنجشنبه 13 دی 1398، پنتاگون تأیید كرد كه ایالات متحده  آمریکا، عملیاتی را در عراق جهت ترور قاسم سلیمانی انجام داده است. در جریان حمله به کاروان الحشدالشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه به‌همراه ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی و چند نفر از اعضای این سازمان ترور شدند. سپاه پاسداران در طی بیانیه ای آمریکا را مسئول این حادثه می داند و پنتاگون مسئولیت این حمله را قبول کرده است.

ایران نیز در تاریخ 18 دی 1398، دربامداد چهارشنبه از شلیک دهها موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق خبر داد. گمان می رود که این حملات در پی ترور سردار سلیمانی توسط نیروهای آمریکا در عراق در تاریخ 3 ژانویه باشد. کاخ سفید حملات متعدد موشکی ازسوی ایران، به چند موقعیت جغرافیایی در عراق را تایید کرده است. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا حمله به پایگاه آمریکایی را شخصاً تحت نظر گرفت.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала