چهار نفر از پنج اسرائیلی رهبران خود را "فاسد" می دانند

© REUTERS / Amir Cohenچهار نفر از پنج اسرائیلی رهبران خود را "فاسد" می دانند
چهار نفر از پنج اسرائیلی رهبران خود را فاسد می دانند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نخست وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو رسما از کنست (پارلمان اسرائیل) خواست تا اتهامات رشوه، فساد و نقض اعتماد به وی و مجازاتش براساس حق دیپلمات مصونیت پیدا کند.

به گزارش اسپوتنیک، هفته گذشته، نخست وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو رسما از کنست (پارلمان اسرائیل) خواست تا اتهامات رشوه، فساد و نقض اعتماد به وی و مجازاتش براساس حق دیپلمات مصونیت پیدا کند.
بنابراین طبق نتایج نظرسنجی انجام شده توسط مرکز افکار عمومی و مطالعات سیاسی گوتمن برای گزارش سالانه «فهرست دموکراسی در اسرائیل» از هر چهار اسرائیلی، پنج اسرائیلی رهبران سیاسی خود را فاسد می دانند.

براساس این نظرسنجی، 58 درصد از پاسخ دهندگان گفتند كه رهبران اسرائیل "فاسد" یا "بسیار فاسد" بودند و 24٪ دیگر گفتند كه سیاستمداران "​​فاسد متوسط" هستند. 16٪ معتقدند که رهبران آنها "به هیچ وجه فاسد نیستند" و فقط 2 درصد از پاسخ دهندگان هیچ عقیده ای ندارند.

نظرسنجی انجام شده در ماه مه سال 2019، که در آن 1014 نفر شرکت کردند، نشان داد که ارتش اسرائیل در حال حاضر معتبرترین نهاد در کشور است.

٪90 یهودیان اسرائیلی و 41٪ از اعراب اسرائیلی می گویند که آنها به ارتش و به رئیس جمهور ریووین و دیوان عالی کشور اعتماد دارند.

براساس نتایج این نظر سنجی، سازمان های دولتی که به آنها اعتماد ندارند شامل پلیس (44 و 38٪ اعتماد)، رسانه ها (36٪ اعتماد)، کنست (30 و 24٪اعتماد)، دولت (30 و 28٪ اعتماد) و احزاب سیاسی (14 و 20٪ اعتماد) می باشد.
درک فساد از زمان شروع شاخص سنجش دموکراسی اسرائیل به طور پیوسته در حال رشد است. در سال 2014، فقط 43٪ از اسرائیلی ها معتقد بودند که رهبران سیاسی آنها فاسد هستند.

لازم به ذکر است نخست وزیر نتانیاهو به طور رسمی در نوامبر 2019 به اتهام فساد، رشوه و نقض اعتماد متهم شد. وی متهم به پذیرش هدایای گران قیمت در ازای خدمات سیاسی و همچنین تلاش های غیرقانونی برای نفوذ در رسانه ها برای دستیابی به پوشش مثبت از نخست وزیری خود است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала