آیا جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا خواهد شد؟

© Sputnik / Alexey Filippovآیا جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا خواهد شد؟
آیا جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا خواهد شد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر اساس آمار، یک سوم دموکرات ها از نامزدی ریاست جمهوری جوزف بایدن حمایت می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، جوزف بایدن معاون رئیس جمهور پیشین ایالات متحده، که به دنبال کاندیدای دموکراتیک ایالات متحده است، از حمایت یک سوم آراء بالقوه دموکرات ها برخوردار است. این از نتایج نظرسنجی منتشر شده در روز سه شنبه توسط یک سرویس تحقیقاتی مشاوره صبح در بین 17213 عضو حزب دموکرات از 30 دسامبر تا 5 ژانویه به دست آمده است.

نتایج این بررسی بدین شرح است: میزان خطای محاسباتی به اضافه یا منفی 2٪ است.

جو بایدن را 31٪ از پاسخ دهندگان پشتیبانی می كنند.

برنی سندرز سناتوری از ورمونت 23٪

الیزابت وارن سناتوری از ماساچوست 14٪

پیتا بوتاجاج شهردار سوث بند (ایندیانا) 8٪

و شهردار سابق نیویورک مایکل بلومبرگ 7٪.

در این نظرسنجی آمده است که، یک ماه قبل از اولین گردهمایی فعالان حزب در آیووا در کشور، رای دهندگان دموکرات معتقدند معاون رئیس جمهور پیشین ایالات متحده جوزف بایدن بهترین شانس شکست دونالد ترامپ در انتخابات را دارد.

شروع کارزار انتخاباتی در ایالات متحده در تاریخ 3 فوریه در آیووا است، جایی که اولین کارگروه های این کشور برگزار می شود؛ جلسات فعالان حزب که در آن نمایندگان ابتدا در کنفرانس های محلی حزب دموکرات ها و جمهوریخواهان و سپس در یک کنفرانس دولتی و سپس در کنگره های ملی انتخاب می شوند.

در ایالت نیوهمپشایر در 11 فوریه، نخستین انتخابات مقدماتی این کشور برگزار می شود، که با جلسات پیش از انتخابات تفاوت دارند زیرا انتخاب نمایندگان بلافاصله در کنگره ملی انجام می شود.

تفاوت دیگر بین جلسات فعالان حزب با انتخابات اولیه این است که اولین جلسه توسط شعب محلی احزاب و دومین جلسه توسط کمیسیون های انتخاباتی ایالت های خاص برگزار می شود.

نام رقیب دونالد ترامپ در مبارزات ریاست جمهوری در کنگره ملی حزب دموکرات که از 13 تا 16 ژوئیه در میلواکی (ویسکانسین) برگزار می شود، مشخص خواهد شد.

جمهوریخواهان کنگره انتخاباتی خود را از 24 تا 27 اگوست در شارلوت کارولینای شمالی برگزار می کنند.

59 امین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در 3 نوامبر امسال برگزار می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала