افزایش آمار مصدومان و کشته شدگان مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی در کرمان + ویدئو

© Sputnik / Mazyar Asadiافزایش آمار مصدومان و کشته شدگان مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی در کرمان + ویدئو
افزایش آمار مصدومان و کشته شدگان مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی در کرمان + ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر اساس آخرین اطلاعات تا کنون 213 نفر مجروح و 40 نفر در مراسم پیکر سردار سلیمانی کشته شدند.

به گزارش اسپوتنیک، دکتر پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس ایران اعلام کرد که در مراسم تشییع قاسم سلیمانی در کرمان "تا این لحظه 40 نفر جان باختند و 213 نفر هم مصدوم" شده‌اند. وی در گفت‌وگو با تلویزیون جمهوری اسلامی ایران این خبر را اعلام کرد.

پیش‌تر رسانه های خبری ایران آمار کشته‌شدگان را ۳۵ تن اعلام کرده بود. 

رئیس سازمان اورژانس ایران پیش از این در این خصوص گفت: "متأسفانه ، به دلیل ازدحام و تجمع گسترده شرکت کنندگان در مراسم تشییع جنازه سردار سلیمانی در کرمان ، چندین نفر جان باختند ، چندین نفر مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند."

روز جمعه 13 دی 1398، پنتاگون اعلام نمود كه ایالات متحده  آمریکا، عملیاتی را در عراق جهت ترور قاسم سلیمانی انجام داده است. در جریان حمله به کاروان الحشدالشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه به‌همراه ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی و چند نفر از اعضای این سازمان ترور شدند. سپاه پاسداران در طی بیانیه ای آمریکا را مسئول این حادثه می داند و پنتاگون مسئولیت این حمله را قبول کرده است. پس از این ترور، وزارت امور خارجه ایران در دو نوبت سفیر سوییس به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران را فرا خواند و مراتب اعتراض خود را اعلام نمود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала