درخواست دموکرات ها از ترامپ: دلایل منطقی ترور سردار سلیمانی را بیان کنید

© REUTERS / Jonathan Ernstدرخواست دموکرات ها از ترامپ: دلایل منطقی ترور سردار سلیمانی را بیان کنید
درخواست دموکرات ها از ترامپ: دلایل منطقی ترور سردار سلیمانی را بیان کنید  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سناتورهای آمریکایی خواهان توضیحات بیشتر ترامپ در خصوص دلایل ترور سردار سلیمانی در عراق شدند.

به گزارش اسپوتنیک، برخی سناتور های آمریکایی من جمله چاك شومر و رئیس كمیته امور خارجه سنای آمریكا ، رابرت منندز ، از رئیس جمهور آمریكا دونالد ترامپ خواستند تا دلیل كامل خود را برای عملیات ترور سردار قاسمی را اعلام كند.

در این بیانیه آمده است: "ما از شما می خواهیم که فوراً دلیل کامل خود برای عملیات نظامی در تاریخ 4 ژانویه سال 2020 علیه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سردار قاسم سلیمانی را، به کنگره ارسال کنید".

به گفته دموکرات ها ، اطلاعات ارائه شده توسط رئیس جمهور باید مورد دسترس مردم آمریکا قرار بگیرد.

پیش از این ، ترامپ پیشتر اظهار داشت كه وی انتشار اطلاعات مربوط به ترور سلیمانی را بیان کرده است.

دموکرات ها در کنگره رئیس جمهور را متهم کردند که دستور ترور سلیمانی را بدون تصویب رسمی نمایندگان مجلس صادر کرده و خواستار اطلاعات کامل در مورد این عملیات شدند. ترامپ در پاسخ گفت که نیازی به اجازه ندشته است.  انتظار می رود مجلس نمایندگان ایالات متحده این هفته تصمیمی را برای محدود کردن قدرت نظامی رئیس جمهور آمریکا در خصوص ایران اتخاذ کنند.

گفتنی است، با ترور سرلشکر قاسم سلیمانی  و همراهانش در عراق توسط نیروهای آمریکا تنش در مناسبات واشنگتن و تهران افزایش یافت. روز سوم ژانویه 2020، موشک‌هایی از پهپاد آمریکایی MQ-9 Reaper به سمت کاروان سردار سلیمانی در نزدیکی فرودگاه بغداد شلیک شد. ترامپ در جلسه توجیهی تیم امنیتی ملی‌اش و تحت تأثیر تحریک مشاوران ضدایرانی خود، گزینه ترور نظامی سردار قاسم سلیمانی را انتخاب کرد. بسیاری از کشورهای دنیا این اقدام آمریکا را نکوهش کرده اند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала