واشنگتن پست: پومپئو چند ماه در حال متقاعد کردن ترامپ برای ترور سلیمانی بود

© AP Photo / Pablo Martinez Monsivaisواشنگتن پست: پومپئو چند ماه در حال متقاعد کردن ترامپ برای ترور سلیمانی بود
واشنگتن پست: پومپئو چند ماه در حال متقاعد کردن ترامپ برای ترور سلیمانی بود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریكا، برای چند ماه دونالد ترامپ را ترغیب كرد كه ژنرال قاسم سلیمانی را از میان بردارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از واشنگتن پست، با استناد به منابع آگاه، خاطرنشان می شود، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، برای مدت طولانی با اجرای این عملیات موافق نبود. ارتش همچنین مخالف چنین اقداماتی بود.

ترور سردار سلیمانی  - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
پاسخ ایران برای آمریکایی ها بسیار دردناک خواهد بود

اقدامات تحریم علیه ایران منجر به افزایش تنش در روابط با تهران شد. این اقدام، همانطور که این روزنامه متذکر شده، به منابع نظامی بیشتر و بیشتری در خاورمیانه نیاز داشت.

با این حال، پس از 27 دسامبر، در نتیجه اصابت گلوله در یک پایگاه نظامی در نزدیکی شهر کرکوک در عراق، به یک پیمانکار آمریکایی و کشته شدن وی، اوضاع تغییر کرد.

در تاریخ 29 دسامبر، مایک پمپئو، مارک اسپر وزیر دفاع آمریكا و مارک میلی رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریكا، با ترامپ دیدار كردند. در نتیجه گفتگوها درباره پاسخ به این اقدام، رئیس جمهور آمریکا موافقت كرد كه سلیمانی را ترور كنند.

روز جمعه شب، ایالات متحده عملیاتی را در منطقه فرودگاه بین المللی بغداد انجام داد. در طی آن، ژنرال قاسم سلیمانی و همچنین معاون رئیس شبه نظامی شیعه عراق ابومهدی المهندس كه در آمریكا در سازماندهی حمله به اماکن دیپلماتیک نقش دارند، كشته شدند.

وزارت خارجه عراق عملیات علیه سلیمانی را نقض حاکمیت این کشور خواند. رهبر معظم ایران علی خامنه ای قول داده است، انتقام کشته شدن فرمانده نظامی را بگیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала