آمریکا برای حمله به 52 هدف در ایران آماده است

© REUTERS / Jonathan Ernst ترامپ
 ترامپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترامپ ایران را با پاسخ سریع و نیرومندی از سوی واشنگتن در صورت حمله تهدید کرد.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به یادداشت منتشره رئیس جمهور آمریکا در توییتر، دونالد ترامپ اعلام کرد که ایالات متحده حملات سریع و نیرومندی به 52  هدف در ایران در پاسخ به هرگونه حمله بالقوه ایران به دلیل ترور ژنرال قاسم سلیمانی انجام خواهد داد.

در توییت ترامپ آمده است:«این یک هشدار است. اگر ایران به آمریکایی ها و یا تأسیسات آمریکایی حمله کند ، ما 52 هدف در ایران (اشاره ای به 52  گروگان آمریکایی که چند دهه قبل توسط ایران به گروگان گرفته شده بودند) را مورد حمله سریع قرار خواهیم داد. بعضی از این اهداف برای ایران و فرهنگ ایرانی مهم هستند. حملات به این اهداف و دیگر اماکن در ایران با سرعت و با قدرت زیاد وارد خواهد شد. آمریکا دیگر تحمل خطرات را ندارد!».

تحلیلگر آمریکایی: ترامپ به عواقب کارهایش نمی‌اندیشد - اسپوتنیک ایران
تحلیلگر آمریکایی: ترامپ به عواقب کارهایش نمی‌اندیشد

به دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا، بالگردهای آمریکایی به کاروانی که در آن سردار سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌همراه ابومهدی المهندس معاون نیروهای الحشد الشعبی، سردار سرتیپ پاسدار حسین جعفری‌نیا، سرهنگ پاسدار شهرود مظفری‌نیا، سرگرد پاسدار هادی طارمی، سروان پاسدار وحید زمانیان و چند نفر از اعضای این سازمان حضور داشتند شلیک کردند.

پس از این حادثه در واشنگتن گفته شد که این اقدام آنها دفاعی بوده است. ترامپ مدعی شد که سردار سلیمانی در حال آماده سازی برای "حمله به دیپلمات ها و پرسنل ارتش آمریكا" بود.

ژنرال قاسم سلیمانی به عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه، نقش بسیار برجسته ای در تحولات چند سال اخیر در خاورمیانه داشت. حسن روحانی، رئیس جمهور ایران نیز درباره وی گفت: سردار سلیمانی نه تنها یک فرمانده جنگی و طراح عملیات‌های بزرگ بود بلکه یک سیاستمدار و استراتژیست بی‌نظیر و با استعداد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала