تحلیلگر آمریکایی: ترامپ به عواقب کارهایش نمی‌اندیشد

© REUTERS / LEAH MILLISتحلیلگر آمریکایی: ترامپ به عواقب کارهایش نمی‌اندیشد
تحلیلگر آمریکایی: ترامپ به عواقب کارهایش نمی‌اندیشد - اسپوتنیک ایران
اشتراک

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا،  براون اشتاین تحلیلگر ارشد اندیشکده آتلانتیک آمریکا در خصوص ترور سردار سلیمانی به فرمان ترامپ نوشت: روسای پشین آمریکا به مراتب هوشمندانه تر و عاقلانه‌تر از ترامپ عمل می‌کردند و به عواقب کار می‌اندیشیدند. 

آیا سرویس های اطلاعاتی آمریکا ترامپ را فریب دادند؟  - اسپوتنیک ایران
آیا سرویس های اطلاعاتی آمریکا ترامپ را گمراه کردند؟

براون اشتاین در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت : دو رئیس جمهوری دموکرات و جمهوریخواه پیشین ، یکی باراک اوباما و دیگری جرج دبلیو بوش هریک فرصت انجام کارهایی را در ارتباط با ایران داشتند اما هرگز به سمت گزینه های خطرناک مثل آنچه ترامپ مرتکب شد، نرفتند زیرا پیش از آنکه بخواهند دست به اقدامی بزنند، عواقب آن می‌اندیشیدند.

پژوهشگر ارشد اندیشکده آتلانتیک افزود: ترامپ خواسته است با این اقدام خود به هوادارانش نشان دهد که وی پیرو رویه سنتی  روسای جمهوری پیش از خود نیست و اکنون باید شاهد عواقب واقعی آن بود.

پیش از این نیز، کریس مورفی سناتور آمریکا اعلام کرد : این اقدام همانند آن است که ایرانی ها وزیردفاع آمریکا را هدف قرار دهند و این یک اقدام جنگی است.

روز جمعه 13 دی 1398، پنتاگون اعلام نمود كه ایالات متحده  آمریکا، عملیاتی را در عراق جهت ترور قاسم سلیمانی انجام داده است. در جریان حمله به کاروان الحشدالشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه به‌همراه ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی و چند نفر از اعضای این سازمان ترور شدند. سپاه پاسداران در طی بیانیه ای آمریکا را مسئول این حادثه می داند و پنتاگون مسئولیت این حمله را قبول کرده است. پس از این ترور، وزارت امور خارجه ایران در دو نوبت سفیر سوییس به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران را فرا خواند و مراتب اعتراض خود را اعلام نمود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала