افشای برخی از نکات مربوط به عملیات ترور سردار سلیمانی

© AP Photo / Ebrahim Norooziنقش سردار سلیمانی در جلوگیری از سقوط کردستان عراق در برابر داعش + عکس
نقش سردار سلیمانی در جلوگیری از سقوط کردستان عراق در برابر داعش + عکس  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پس از حمله به پایگاه نظامی این کشور در عراق تصمیم گرفت عملیات ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران سازماندهی شود.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرده است.

به نوشته این خبرگزاری، پس از اینکه یک نظامی قراردادی آمریکایی در 27 دسامبر سال گذشته در نتیجه  تیراندازی در عراق کشته شد ، ترامپ دستور داد رابرت اوبراین،  مشاور امنیت ملی ، مایک پومپئو،  وزیر امور خارجه و مایک پنس معاون رئیس جمهور ایالات متحده یک عملیات ویژه برای ترور سردار سلیمانی طرح ریزی کنند.

خاطرنشان می شود تمام اطلاعات مربوط به عملیات ویژه برنامه ریزی شده از طریق کانال های ارتباطی ایمن منتقل می شود ، بنابراین دیگر کارمندان کاخ سفید هیچ چیزی در مورد آن نمی دانند.

به گفته برخی منابع ، ایالات متحده بر تحرکات سلیمانی نظارت داشت و تصمیم به ترور وی پس از دریافت اطلاعات درباره  ورود وی به فرودگاه بغداد گرفته شد.

پیشتر کاخ سفید قتل سلیمانی در بغداد را با تمایل به جلوگیری از "خونریزی بیشتر" توضیح داده بود.

دلیل برکناری سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا چیست؟ - اسپوتنیک ایران
تلاش برای توجیه ترور سردارسلیمانی در توییت های ترامپ

صبح روز 13 دی 1398، در جریان حمله به کاروان الحشدالشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به‌همراه ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی و چند نفر از اعضای این سازمان ترور شدند. سپاه پاسداران در طی بیانیه ای آمریکا را مسئول این حادثه می داند و پنتاگون مسئولیت این حمله را قبول کرده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала