کاخ سفید: ايران دو راه دارد - تشدید بیشتر بحران یا مذاکره با آمریکا

© Sputnik / Ekaterina Chesnokovaکاخ سفید: ايران دو راه دارد - تشدید بیشتر یا مذاکره با آمریکا
کاخ سفید: ايران دو راه دارد - تشدید بیشتر یا مذاکره با آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران می تواند یا مسیر تشدید را آغاز کند یا مذاکرات با واشنگتن را از سر بگیرد.

به گزارش اسپوتنيک به نقل از سخنان دستیار رئیس جمهور ایالات متحده در امور امنیت ملی ، رابرت اوبراین، ایران ممکن است بعد از ترور سردار سپاه قدس سپهبد سلیمانی، مسیر تشدید را آغاز کند یا مذاکرات با واشنگتن را از سر بگیرد و برنامه هسته ای خود را رها کند. 

انتقاد سفیر پیشین آمریکا از واشنگتن به علت ترور سردار سلیمانی  - اسپوتنیک ایران
انتقاد سفیر پیشین آمریکا از واشنگتن به علت ترور سردار سلیمانی

وی گفت: "ایران در اینجا دو گزینه دارد. راه اول تشدید بیشتر است ، این مسیر باعث می شود مردم ایران و اين کشور به هیچ جا نرسند. یک راه جایگزین این است که [بر سر میز مذاکره] با ایالات متحده بنشینید ، برنامه هسته ای خود را کنار بگذارد و مانند یک کشور عادی رفتار کند".

اوبراین گفت ، با تأکید بر اینکه واشنگتن امیدوار است که تهران" راه درست "را انتخاب کند.

روز جمعه 13 دی 1398، پنتاگون تأیید كرد كه ایالات متحده  آمریکا، عملیاتی را در عراق جهت ترور قاسم سلیمانی انجام داده است. در جریان حمله به کاروان الحشدالشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه به‌همراه ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی و چند نفر از اعضای این سازمان ترور شدند. سپاه پاسداران در طی بیانیه ای آمریکا را مسئول این حادثه می داند و پنتاگون مسئولیت این حمله را قبول کرده است. پس از این ترور، وزارت امور خارجه ایران در دو نوبت سفیر سوییس به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران را فرا خواند و مراتب اعتراض خود را اعلام نمود.

ترور سردار قاسم سلیمانی باعث وخامت بیشتر بحران میان ایران و آمریکا شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала