واکنش روحانی به شهادت سردار سلیمانی توسط آمریکا

© AFP 2023 / HO/Iranian Presidency واکنش روحانی به کشته شدن سردار سلیمانی توسط آمریکا
 واکنش روحانی به کشته شدن سردار سلیمانی توسط آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رییس جمهوری ایران در پیامی ترور قاسم سلیمانی را تسلیت گفت و اعلام نمود عزم ملت ایران دوچندان شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر ریاست جمهوری، حسن روحانی روز جمعه در پیام تسلیت خود در خصوص ترور حاج قاسم سلیمانی در عراق اظهار داشت: شهادت سردار بزرگ اسلام و ایران، فرمانده شجاع سپاه قدس، عزم ملت بزرگ ایران و سایر ملت‌های آزاده را برای ایستادگی و مقابله در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا و دفاع از ارزش‌های اسلامی، دوچندان کرد. 

سه روز عزای عمومی در ایران درپی کشته شدن سردار سلیمانی اعلام شد - اسپوتنیک ایران
سه روز عزای عمومی در ایران درپی ترور سردار سلیمانی اعلام شد

وی افزود: بی‌تردید این اقدام ، نشانه دیگری از سرخوردگی و عجز و ناتوانی آمریکا در منطقه و احساس انزجار از سوی ملت‌های منطقه نسبت به این رژیم متجاوز است که با زیر پا گذاشتن تمام اصول و قواعد انسانی و حقوق بین‌الملل، لکه ننگ دیگری را بر صفحات نکبت‌بار این کشور، ثبت کرد.

رییس جمهور ایران در ادامه تصریح کرد: بی‌تردید انتقام این جنایت هولناک را ملت بزرگ ایران و دیگر ملت‌های آزاده منطقه، از آمریکای جنایتکار خواهند گرفت.

روحانی با محکوم کردن این اقدام، این حادثه بزرگ را به رهبر ایران، ملت ایران و خانواده سردار سلیمانی تسلیت گفت.

صبح روز 13 دی 1398، در جریان حمله به کاروان الحشدالشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه به‌همراه ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی و چند نفر از اعضای این سازمان کشته شدند. سپاه پاسداران در طی بیانیه ای آمریکا را مسئول این حادثه می داند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала