اجازه اعزام سربازان ترکیه به لیبی صادر شد

© REUTERS / Goran Tomasevicاجازه اعزام سربازان ترک به لیبی صادر شد
اجازه اعزام سربازان ترک به لیبی صادر شد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پارلمان ترکیه حكم اعزام ارتش ترکیه به لیبی را تصویب كرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از کانال NTV ترکیه، 325 نماینده در برابر 184 مخالف، حکم اعزام ارتش ترکيه به ليبي را صادر نمود. زيرا دولت ترکیه اجازه کمک به طرابلس را صادر کرد. 

ارتش لیبی تهدید کرد که هواپیماهای مسافربری حامل اسلحه را ساقط خواهد کرد - اسپوتنیک ایران
ارتش لیبی تهدید کرد که هواپیماهای مسافربری حامل اسلحه را ساقط خواهد کرد

در ماه دسامبر ، دولت توافق ملی لیبی رسما درخواست پشتیبانی نظامی از ترکیه "از هوا ، زمین و دریا" را صادر نمود. پيش از اين مشخص شده بود که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه قصد دارد از پارلمان این كشور برای اعزام نیرو به لیبی درخواست مجوز كند.

پيش از اين، ترکیه اعلام نمود که در حال آماده سازی برای مداخله درگیری در لیبی است. در تاریخ 20 دسامبر ، وزارت امور خارجه روسیه ابراز عقیده کرد که چنین اقدامی ممکن است به برقراری صلح کمک نکند و برعکس ، اوضاع منطقه را پیچیده تر می کند.

پیش از این ، رویترز با استناد به منابع موجود در طرابلس ، گزارش داده بود که دولت وفاق ملی  لیبی رسماً از ترکیه کمک نظامی خواسته است. گزارش شده است که این کمک نظامی هوایی ، زمینی و دریایی برای دفع حمله نیروهای دولت مستقر در شرق کشور به طرابلس درخواست شده  است. اوایل پنجشنبه ، رئیس جمهور ترکیه ، طیب اردوغان اعلام كرد كه قصد دارد درماه  ژانویه درخواست استفاده از نیروهای مسلح ترکیه در لیبی را به پارلمان این كشور ارسال كند.

مارشال خلیفه حفتر که با مقامات حکومت واقع در شرق لیبی همکاری می کند،  12 دسامبر از آغاز نبرد قاطع برای پیشروی به سوی طرابلس خبر داد که هنوز تحت کنترل نیروهای دولت مورد شناسایی بین المللی  وفاق ملی به رهبری فائز  سراج قرار دارد . رسانه های لیبی از درگیری بین نیروهای حفتر و نیروهای دولت وفاق ملی  در حومه پایتخت لیبی خبر داده اند. حمله به طرابلس از آوریل سال جاری آغاز شد ، اما ارتش ملی لیبی نتوانست به موفقیت های جدی برسد و  هر یک از دو طرف با  حملات توپخانه ای و هوایی متقابل  تا به حال به حفظ مواضع  خود ادامه می دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала