روحانی: رزمایش مشترکمان، برخی از کشورهای متکبر را عصبانی کرده

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر روحانی: رزمایش مشترکمان، برخی از کشورهای متکبر را عصبانی کرده
روحانی: رزمایش مشترکمان، برخی از کشورهای متکبر را عصبانی کرده - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به عقیده حسن روحانی رئیس جمهور ایران: رزمایش مشترک دریایی ایران، روسیه و چین که روز دوشنبه به پایان رسید، برخی از کشورهای متکبر از جمله ایالات متحده را عصبانی کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، مانورهای دریایی سه جانبه ایران، روسیه و چین که در شمال اقیانوس هند و خلیج عمان انجام شده است، برخی از کشورهای استکبار را عصبانی کرده است.

انتقال فرماندهی نیروی دریایی ایران به بندرعباس - اسپوتنیک ایران
رزمایش «کمربند امنیت دریایی»؛ اقدام یکپارچه ایران، روسیه و چین برای امنیت در دریا

به گفته وی، آموزه های ایران، فدراسیون روسیه و چین از طنین گسترده ای برخوردار بوده و برای ایالات متحده، انگلیس و کشورهای خلیج فارس به مسئله ای دشوار تبدیل شده است. دلیل این امر، به گفته روحانی سطح بالای حرفه ای نیروهای دریایی سه کشور و میزان هماهنگی آنها بوده است.

روز دوشنبه تمرینات مشترک نیروهای دریایی روسیه، ایران و چین که به مدت چهار روز در اقیانوس هند و خلیج عمان با نام رمزگذاری شده "کمربند ایمنی دریایی" برگزار شد، به پایان رسید.

به گفته دریادار حبیب الله سیاری جانشین فرمانده ارتش جمهوری اسلامی، تمرینات دریایی ایران، روسیه و چین آخرین مانورهای مشترکی نیست که توسط سه کشور انجام می شود. در عین حال، وی تأکید کرد که هیچ صحبتی در مورد ایجاد یک ائتلاف سه جانبه وجود ندارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала