واکنش رئیس‌جمهور عراق به حمله آمریکا به الحشد الشعبی

© REUTERS / HANDOUTواکنش رئیس‌جمهور عراق به حمله آمریکا به الحشد الشعبی
واکنش رئیس‌جمهور عراق به حمله آمریکا به الحشد الشعبی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور عراق در واکنش به حمله آمریکا به پایگاه‌های الحشد الشعبی اعلام کرد که این بمباران‌ بر خلاف توافقات دو کشور است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، برهم صالح رئیس جمهور عراق یکشنبه شب در واکنش به حمله جنگنده‌های آمریکایی به پایگاه‌های الحشد الشعبی در استان الانبار گفت که این حمله بر خلاف توافقات با آمریکا بوده و غیرقابل قبول است. 

جزئیات حمله آمریکا به مواضع حزب الله  - اسپوتنیک ایران
جزئیات حمله آمریکا به مواضع حزب الله

جنگنده‌های ارتش آمریکا عصر روز یکشنبه چند مقر گردان‌های حزب‌الله الحشد الشعبی عراق را در مرز سوریه بمباران کردند. وزارت دفاع آمریکا با صدور بیانیه‌ای این حمله را تأیید کرده است.

منابع الحشد الشعبی اعلام کردند که در این حمله هوایی، ۱۰ نفر از نیروهای الحشد الشعبی از جمله یکی از فرماندهان آن و دو معاون وی و معاون منابع فرمانده تیپ ۴۵ شهید و ۳۵ نفر دیگر مجروح شدند.

عادل عبدالمهدی نخست وزیر پیشبرد امور عراق نیز در واکنش به این حمله به وزیر دفاع آمریکا پیام داد که با حمله به مواضع الحشد الشعبی شدیدا مخالف بوده است.

وی گفت: بمباران مواضع الحشد الشعبی تنشی خطرناک است که امنیت عراق و منطقه را تهدید می‌کند.

گفتني است، امروز جاناتان هافمن ، دستیار وزیر دفاع آمریکا در بیانیه ای گفت: ایالات متحده در پاسخ به حملات ستیزه جوی شیعیان، پایگاه حزب الله كه در عراق و سوریه فعالیت می كند را مورد حمله قرار داده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала