اوکراین: گروه ایرانی مظنون به خرید غیرقانونی تجهیزات موشکی شناسایی شدند

© Flickr / Vladimir Yaitskiyاوکراین: گروه ایرانی مظنون به خرید غیرقانونی تجهیزات موشکی شناسایی شدند
اوکراین: گروه ایرانی مظنون به خرید غیرقانونی تجهیزات موشکی شناسایی شدند  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرویس امنیتی اوکراین، یک گروه از ایرانی فعال جهت تأمین مالی برای عملیات غیرقانونی خرید کالاهای نظامی در اوکراین را دستگیر نموده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سرویس امنیتی اوکراین (SBU)، این سازمان، گروهی از مهاجران از ایران که مظنون به تلاش برای خرید و فروش قطعات سیستم های موشکی ضد تانک و نقض تحریم های سازمان ملل بوده اند را شناسایی و متوقف کرده است.  سرویس مطبوعاتی سرویس امنیتی اوکراین در روز پنجشنبه در وب سایت خود گزارشی در این خصوص منتشر نمود. 

ناوشکن سهند  ایران - اسپوتنیک ایران
مسلح شدن ناوشکن های نیروی دریایی ایران به موشک های عمود پرتاب

در این بیانیه آمده است: "سازمان امنیتی اوکراین SBU ، فعالیت های یک گروه بین المللی که جهت تأمین مالی برای عملیات غیرقانونی خرید کالاهای نظامی در اوکراین برای فروش در کشورهای تحریم شده فعالیت می کرد را متوقف نموده است". تحویل غیرقانونی چنین محصولات به ایران مغایر با قطعنامه شماره 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد از تاریخ 20/20/2015 است.

طبق اعلام این سازمان اوکراینی، این شرکت برای تأمین مالی معاملات از شرکتهای ثبت شده در اوکراین ، ایران ، ترکیه ، کشورهای بالتیک و مناطق ساحلی استفاده نموده است. اعضای این گروه برخلاف الزامات مقررات اوکراین و خارج از کنترل دستگاههای نظارت مالی ، یک سیستم حاشیه ای نقل و انتقالات غیرقانونی و برداشت پول نقد ایجاد کردند. در این راستا، برخی از ایرانیان از سیستم انتقال پول غیررسمی هاوال ، كه یك گزینه جایگزین برای کانال های پرداخت رسمی در كشورهای مسلمان برای انتقال وجه است ، استفاده كردند.

افسران سازمان امنیتی اوکراین در دفاتر این شرکت و در محل زندگی متهمین در مناطق کیف حضور یافتند و اسناد مالی ، مهر و مومهای اشخاص تجاری خارجی ، کلیدهای دسترسی به سیستمهای مشتری-بانکی ، تجهیزات رایانه ای ، رسانه های ذخیره سازی مواد و نوری و دستگاههای تلفن همراه توقیف نمودند. در طول جستجوها ، تقریباً 600 هزار دلار آمریکا و 235 هزار یورو پول پیدا شده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала