ریابکوف: به دلیل اقدامات امریکا و وابستگی اروپا شانس حفظ برجام کاهش می یابد

© Sputnik / Valeriy Melnikovریابکوف: به دلیل اقدامات امریکا و وابستگی اروپا شانس حفظ برجام کاهش می یابد
ریابکوف: به دلیل اقدامات امریکا و وابستگی اروپا شانس حفظ برجام کاهش می یابد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه، سیاست آمریکا و وابستگی کشورهای اروپایی به آمریکا را در احتمال کاهش شانس حفظ برنامه جامع اقدام مشترک برجام مقصر دانست.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه، در رابطه با احتمال کاهش شانس حفظ برنامه جامع اقدام مشترک برجام گفت: من چنین نتیجه میگیرم که سیاست فشار حداکثری، همانطور که آنها آن را می نامند، بر ایران ادامه خواهد یافت. بر این اساس، احتمال حفظ برجام که در آینده به طور کامل اجرا شود، با توجه به تلاش های ایالات متحده است کاهش می یابد، همینطور وابستگی همکاران اروپایی ما در مقابله با سیاست های آمریکا این شانس را کاهش می دهند. باید اعتراف کرد که ما از این امر نگران هستیم.

ریابکوف: ایران تمایلی برای افزایش تنش ها در خصوص برجام ندارد - اسپوتنیک ایران
ریابکوف: ایران تمایلی برای افزایش تنش ها در خصوص برجام ندارد

وی گفت که مسکو از همه طرف ها می خواهد تا با مهار مشکلات، مسئولیت پذیر باشند. ریابکوف گفت: ما در مورد این موضوع با دوستان ایرانی خود صحبت می کنیم. این که اقدامات آنها برای کاهش اجرای تعهدات خود تحت برجام نیز باعث افزایش تنش های اضافی به این وضعیت می شود، گرچه ما منطق اقدامات ایرانی ها را درک می کنیم و همیشه در مورد آن نیز گفته ایم.

ریابکوف تأکید کرد: که مجموعه سوالاتی از موضوعات وجود دارد که شرکت کنندگان باقیمانده در برجام اکنون باید از نزدیک درگیر آن باشند. از جمله آنها، حفظ پروژه های فوردو و راکتور اراک است. از جمله آنها موضوعات مربوط به فعالیت های به اصطلاح کانال عرضه کالا به ایران، گسترش دامنه فعالیت، مکانیسم اینستکس و گشودن آن برای استفاده توسط کشورهای سومی خارج از اتحادیه اروپا است.

معاون وزیر امور خارجه گفت: ما همه این سؤالات را پیش از همكاران خود مطرح كرده ایم. علاوه بر این، ما آن را به صورت مفصلی، در قالب  پیشنهادات مشخص ارائه کردیم. ما این كارها را انجام خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه هنوز اوضاع تثبیت نشده است و اوضاع پیرامون برجام رو به وخامت است. این دیپلمات روسی گفت: ما از هر كاری كه می تواند به برجام کمک کند، پشتیبانی می کنیم.

ریابکوف تأکید کرد، که این مسئله هم به ابتکار رهبری فرانسه و هم تلاشهای رهبری ژاپن صدق می کند و فدراسیون روسیه نیز از چنین اقداماتی کاملاً حمایت می کند.

اما نقش اصلی و مسئولیت اصلی سقوط نهایی این توافق بر عهده ایالات متحده است. ایالات متحده هر آنچه را که اتفاق افتاده است آغاز کرد. آنها بیکفورد را آوردند و بیکفورد را آتش زدند. من نمی خواهم که این کار به انفجار برسد، اما خطر این است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала