خروج آمریکا از توافق آسمان باز ، ضربه ای دیگر به اروپاست

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر پولیتیکو: اروپا به رعیت آمریکا برای مبارزه با روسیه و چین تبدیل شده است
پولیتیکو: اروپا به رعیت آمریکا برای مبارزه با روسیه و چین تبدیل شده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خروج آمریکا از قرارداد مربوط به آسمان باز ضربه ای به امنیت اروپا محسوب می شود.

به گزارش اسپوتنیک، الکساندر گروشکو معاون وزارت امور خارجه روسیه در اینباره شرح داد.

قرار داد مربوط به آسمان باز به ۳۴ کشور امضاء کننده اجازه می دهد که پروازهای نظارتی بر محدوده ی یکدیگر داشته باشند. هدف ، ردیابی وضعیت کشورها در اجرای توافق مربوط به خلع سلاح و در وهله اول نیروهای مسلح معمولی در اروپاست و بدین ترتیب نگرانی پیش آمده برطرف می شوند.

در ابتدای ماه اکتبر نماینده کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا اطلاع داد که کاخ سفید امکان خروج از قرارداد را بررسی می کند و مخالفت با این ایده را ابراز داشت.

چندی بعد روزنامه وال استریت ژورنال به استناد از منابع آگاه اطلاع داد که دونالد ترامپ این سند را امضاء کرده است. بر اساس اطلاعات این روزنامه ، تصمیم نهایی گرفته نشده و مشورت ها ادامه دارد.

گروشکو در پاسخ به این سوال که عکس العمل روسیه در صورت خروج آمریکا از توافق چه خواهد بود، بیان داشت: « ما بر اساس منافع ملی تصمیم می گیریم. در هر صورت می توان گفت که این مسئله ضربه دیگری به امنیت اروپاست.» وی همچنین خاطر نشان کرد که آمریکا فعلا به روسیه در خصوص قصد خود برای ترک این توافق خبر نداده است. گروشکو افزود: « اما ما تاییدیه هایی را از محافل گوناگون در واشنگتن شنیده ایم که این توافق پاسخگوی منافع آمریکا نیست.»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала