تمدید ممنوعیت صید ماهیان خاویاری در دریای خزر

© Sputnik / Aleksander Pogotovماهی خاویاری
ماهی خاویاری - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه، ایران آذربایجان، قزاقستان و ترکمنستان برای سال ۲۰۲۰ مهلت قانونی برای صید تجاری ماهیان خاوریاری در دریای خزر را تمدید کردند.

به گزارش اسپوتنیک، در اطلاعیه دفتر خبری شیلات روسیه اینطور آمده است.

این تصمیم در جریان جلسه کمیسیون مربوط به حفظ ، استفاده منطقی از منابع بیولوژیکی آبزی دریای خزرکه از ۲۳ تا ۲۵ دسامبر در تهران برگزار شد، اتخاذ گردید. واسیلی سوکولوف معاون شیلات روسیه ریاست هیات روسی را در این اجلاس برعهده داشت.

طرفین اطلاعات مربوط به توسعه سهمیه های صید،  تولید مثل و حمایت از منابع بیولوژیکی آبزی را تبادل کرده ، نتایج تحقیقات وضعیت منابع و نتایج اجلاس مشترک اول کارگروه مربوط به علم و آبزی پروری را بررسی کردند. همچنین نمایندگان دولت ها در خصوص حجم صید منابع دریایی در سال ۲۰۲۰ توافق کرده و ممنوعیت صید تجاری ماهیان خاویاری در دریای خزر را تمدید کردند.

سوکولوف گفت: « ضمن بازگشایی صفحه جدید همکاری بین کشورهای حاشیه خزر، ما می توانیم بدون شک بر اولویت هایمان یعنی حفظ منابع انواع ماهیان خاوریاری در بستر دریای خزر تمرکز نماییم. در ارتباط با این مسئله، تمدید ممنوعیت صید تجاری ماهیان خاویاری به عنوان یکی از عناصر اصلی بازیابی جمعیت آنها بسیار مهم تلقی می شود. » وی همچنین افزود که این اقدام ضروری بوده و در شرایط کنونی لازم است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала