تحریم ترکیه به منافع آمریکا آسیب می زند

© AP Photo / J. Scott Applewhiteتحریم ترکیه به منافع آمریکا آسیب می زند
تحریم ترکیه به منافع آمریکا آسیب می زند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه آمریکا، تحریم های ایالات متحده علیه ترکیه را تضعیف ناتو خواند

به گزارش اسپوتنیک به نقل از The Daily Beast، در نامه ای از وزارت امور خارجه به سناتورهای کمیته امور خارجه بیان شده است، که تحریم ها علیه ترکیه بدلیل خرید پدافندهای S-400 روسیه، که توسط کنگره ایالات متحده تصویب شده، به نزدیک شدن آنکارا به مسکو و آسیب رساندن به منافع ملی آمریکا کمک خواهد کرد.

وزارت خارجه ترکیه: سیاست خود را بدلیل تحریم های آمریکا تغییر نخواهیم داد - اسپوتنیک ایران
وزارت خارجه ترکیه: سیاست خود را بدلیل تحریم های آمریکا تغییر نخواهیم داد

به ویژه، دیپلمات ها مقررات این لایحه را اضافی خواندند، که بر این اساس، مقامات موظفند 30 روز قبل از انتقال هرگونه تسلیحات یا فناوری نظامی به ترکیه، کنگره را از آن مطلع کنند.

به نظر آنها، نتیجه چنین مقرراتی می تواند خاتمه تجارت بین ترکیه و ایالات متحده در حوزه نظامی باشد. وزارت امور خارجه آمریکا در نامه ای اعلام کرد: این لایحه منافع تولید کنندگان سلاح های خارجی و نه آمریکایی ها را برآورده می کند.

همچنین می گوید ممنوعیت کمک های مالی ترکیه به سیستم مالی و اقتصادی جهانی آسیب می رساند. مقامات وزارت امور خارجه آمریكا از سناتورها خواسته اند دو بخش این لایحه را كه مربوط به محدودیت انتقال سلاح به آنكارا و تهیه جنگنده های اف -16 به آن است را حذف كنند. به گفته آنها، تأمین سیستم های S-400 روسی هیچ تهدیدی برای فن آوری جنگنده های آمریکایی به همراه ندارد.

تحریم های آمریکا علیه ترکیه به دلیل عملیات نظامی ترکیه در سوریه در تاریخ 15 اکتبر مشخص شد. وزارت نیرو، وزارت دفاع و چندین مقام عالی رتبه تحت اقدامات محدودکننده قرار گرفتند. به طور خاص، ایالات متحده قصد دارد تا حدود 50 درصد تعرفه هالی مربوط به فولاد ترکیه را افزایش دهد و در آینده اقدامات محدود کننده ممکن است بخش مالی و صدور ویزا را تحت تأثیر قرار دهد.

کمیته روابط خارجی سنای آمریکا همچنین لایحه ای را برای اعمال تحریم ها علیه ترکیه به دلیل خرید سامانه های S-400 از روسیه تصویب کرد. این ابتکار عمل محدودیت فروش اسلحه های آمریکایی به آنکارا و اعمال تحریم ها علیه وزیر دفاع، وزیر دارایی و رئیس ستاد کل ترکیه را شامل می شود. علاوه بر این، پیشنهاد شده است محدودیت هایی برای کشورهایی که سلاح های ارتش ترکیه را برای انجام عملیات نظامی در سوریه تهیه می کنند نیز اعمال شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала