احتمال کاهش نرخ بنزین در ایران در سال 1399

© Sputnik / Siavash Sobhgahi احتمال کاهش نرخ بنزین در ایران در سال 1399
احتمال کاهش نرخ بنزین در ایران در سال 1399  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نمایندگان مجلس ایران با ارئه پیشنهادهایی برای تک نرخی شدن قیمت بنزین در سال آینده، به دنبال کاهش نرخ بنزین هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تابناک، یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، از ارائه پیشنهادهایی برای تک نرخی شدن قیمت بنزین در سال آینده خبر داد و گفت: نمایندگان به دنبال کاهش نرخ بنزین هستند. 

احتمال افزایش سهمیه بنزین در ایران - اسپوتنیک ایران
احتمال افزایش سهمیه بنزین در ایران

کاظم دلخوش درباره بودجه سال ۱۳۹۹ گفت: نمایندگان پیشنهادهای زیادی برای تغییر نرخ بنزین داده اند؛ پیشنهاد ما تک نرخی شدن بنزین است که بر اساس آن بنزین معمولی با قیمت ۱۵۰۰ و یا ۲۰۰۰ تومان و بنزین سوپر به قیمت ۲۰۰۰ و یا ۲۵۰۰ تومان ـ آن هم بدون کارت سوخت ـ عرضه شود.

دلخوش با تاکید بر اینکه قانون گذاری از وظایف مجلس است، افزود: سران قوا نمی‌توانند قانون گذاری کنند و این کار بر عهده مجلس است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین با اشاره به تلاش دولت برای عدم اتکا به منابع نفتی در بودجه سال آینده گفت: این که درآمد‌های دولت در بودجه سال آینده بدون اتکا به فروش نفت دیده شده است، کار را سخت می‌کند؛ بودجه‌ای که به باور ما همچون سال گذشته واقعی نیست و حتی تحقق ۷۰ درصدی آن بعید است.

در اواسط ماه نوامبر، اعتراضاتی در بسیاری از شهرهای ایران  در رابطه با تصمیم مقامات مبنی بر افزایش قیمت بنزین و اعلام سهمیه برای آن برگزار شد. برخی از اعتراضات صلح آمیز و بعضی دیگر همراه با خسارت به اموال عمومی بودند. عبدالرضا فضلی وزیر کشور اعلام کرد بین 130 تا 200 هزار نفر در این اعتراضات شرکت کردند. سازمان عفو ​​بین الملل پیشتر آمار 208 نفر کشته در ایران را در جریان اعتراضات  گزارش داده بود. این سازمان به اطلاعات به دست آمده از "منابع معتبر" تکیه می کند و خاطرنشان می کند که این رقم ممکن است بیشتر باشد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала