لاوروف: فشار آمریکا بر ایران نقض آشکار منشور سازمان ملل است

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: فشار آمریکا بر ایران نقض آشکار منشور سازمان ملل است
لاوروف: فشار آمریکا بر ایران نقض آشکار منشور سازمان ملل است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه روسیه فشارهای ایالات متحده بر ایران را نقض آشکار منشور سازمان ملل متحد خواند.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت كه نباید با ایران اینگونه كه ​​ایالات متحده تلاش می‌كند و بی‌رحمانه مطالبات خود را به این كشور تحمیل می‌کند و منشور سازمان ملل را نقض می‌كند، رفتار شود.

لاوروف: معتقدیم برای نجات برجام باید هر کاری انجام داد - اسپوتنیک ایران
لاوروف: معتقدیم برای نجات برجام باید هر کاری انجام داد

لاوروف در جریان یک برنامه تلویزیونی روسیه گفت: با ایران نباید به گونه‌ای که واشنگتن برخورد می‌کند، رفتار کرد. این رفتار نه تنها نقض آشکارانه منشور سازمان ملل، امتناع از رعایت قطعنامه مصوب شورای امنیت سازمان ملل و داشتن شخصیتی زورگویانه است، بلکه همچنین تحمیل ظالمانه مطالبات به جمهوری اسلامی ایران، کشوری با تمدن هزار ساله، سنت‌ها و عزت نفس عالی، است.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین یادآور شد كه در حقیقت آمریكایی‌ها گفتند كه این توافق‌نامه را اجرا نمی‌كنند، "اما ایران باید طبق آن عمل كند، ادامه این توافق بر آنها واجب است." آمریکا به دیگر کشورها هم اجازه تجارت آزاد با ایران در ازای آنچه که تهران در چارچوب برجام برای محدود کردن برنامه هسته ای خود انجام می دهد، را هم نمی دهد. یعنی هیچکس نمی‌تواند گامی در راستای آنچه که در توافق‌نامه برای گشایش اقتصادی با ایران در نظر گرفته شده بود، بردارد. اما ایران باید به هر آنچه که به امضا رسیده است، ادامه دهد. این غیرمنطقی است.

لاوروف تصریح کرد: من می دانم که در ایالات متحده آمریکا همیشه کمبود متخصص در زمینه خاور نزدیک و خاورمیانه وجود دارد. اما این یک امر بدیهی است. لازم نیست سالها در دانشگاه هاروارد بنشینید و تاریخ را مطالعه کنید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала