واشنگتن : تهران به خاطر حمله به تاسیسات نفتی عربستان پاسخگو باشد

© Sputnikواشنگتن : تهران به خاطر حمله به تاسیسات نفتی عربستان پاسخگو باشد
واشنگتن : تهران به خاطر حمله به تاسیسات نفتی عربستان پاسخگو باشد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کلی کرافت، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل، اعضای شورا امنیت این سازمان را به محکوم کردن ایران به خاطر حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی در ماه سپتامبر فرا خواند.

به گزارش اسپوتنیک، کرافت گفت: "خسارات وارده  به تأسیسات نفتی عربستان نشان می دهد که این حمله از شمال و  نه از جنوب و از جانب حوثی ها رخ داده است. شورای امنیت باید در نظر بگیرد که این به چه معنی است."

وی افزود: "جمهوری اسلامی ایران از قلمرو خود به یک کشور مستقل حمله كرده است . این عمل تحریک آمیز باید بدون توجه به موضع شما در مورد توافق هسته ای توسط همه کشورها محکوم شود. شورای امنیت باید ایران را به پاسخگویی  فرا بخواند".

پیشتر سازمان ملل متحد در گزارشی توسط آنتونیو گوتریش،  دبیرکل این سازمان اظهار داشت كه نمی تواند تأیید كند كه موشک ها و پهپاد های ایران در حمله به تأسیسات نفتی سعودی در ماه سپتامبر مورد استفاده قرار گرفته است .

در اواخر ماه سپتامبر امسال به تاسیسات نفتی عربستان حمله شد که در نتیجه آن  این کشور  بیش از نیمی از تولید نفت خود را از دست داد. جنبش انصارالله (حوثی ها) که کنترل شمال یمن و مناطق واقع در مرز عربستان سعودی  در یمن را دردست دارد ، مسئولیت این حمله را به عهده گرفت اما ریاض مدعی شد که موشک های کروز مورد استفاده از جانب ایران شلیک شده اند. تهران این اتهامات را رد کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала