آمریکا کشورهایی را که تحریم ها علیه ایران را اجرا نکنند، تهدید کرد

© AP Photo / Cliff Owenبرایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران
برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران اعلام کرد کشور وی در اجرای تحریم ها علیه ایران هیچگونه استثنایی برای کشورهای ثالث قائل نمی شود و این کشور ها در صورت انجام هر فعالیتی که طرف امریکایی آنها را ممنوعه بداند، مورد تحریم قرار خواهند گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، وی در پاسخ به این سؤال كه چگونه سایر كشورهای منطقه همچون روسیه یا آذربایجان می توانند در روابط خود با ایران از تحریم های آمریكا دوری كنند ، گفت: "ما هرگونه فعالیتی را كه مشمول تحریم باشد،  تحریم می كنیم. این سیاست ما است و در همه موارد اعمال می شود ، هیچ استثنائی در آن وجود ندارد."

این دیپلمات آمریکایی توضیح داد: "در بعضی موارد ، ما به طور مستقیم تحریم هایی را علیه اشخاص حقیقی و  حقوقی ایران اعمال می كنیم ، اما مجازات های ثانویه نیز وجود دارد." هوک افزود: "این سیاست تحریم های اولیه و ثانویه  مدتی است که وجود دارد و ما واقعاً هیچ استثنائی برای اجرای  آن قائل نیستیم."

روز پنجشنبه ، مایکل پومپئو ، وزیر امور خارجه آمریكا اعلام كرد ایالات متحده علیه آن مقامات پیشین و فعلی ایران كه به گفته واشنگتن در سرکوب اعتراضات در ایران دست داشته اند، تحریم های روادیدی اعمال می کند . وزارت خزانه داری آمریکا به نوبه خود تحریم هایی را علیه محمد ناصر مقیسه و ابوالقاسم صلواتی،  دو قاضی دادگاه انقلاب تهران اعمال کرد.

در تاریخ 5 نوامبر ، دستورالعمل دولت در ایران به اجرا درآمد که قیمت بنزین را تا لیتری  30،000 ریال (حدود 0.2 دلار) بالا برد  که در واقع به معنای افزایش سه برابری هزینه سوخت است. پس از این تصمیم ، اعتراضاتی در تعدادی از شهرهای ایران صورت گرفت که به درگیری با پلیس کشانده شد. معترضین  تعدادی از بانک ها و پمپ بنزین ها را آتش زدند. این اعتراضات در صدها نقطه مسکونی در ایران رخ دادند . هنوز اطلاعات رسمی در مورد تعداد کشته شدگان ارائه نشده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала