اسنودن از درآمد فروش کتابش محروم می‌شود؟

© AP Photoادوارد اسنودن کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا
ادوارد اسنودن کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسنودن متهم به آن شده که قبل از انتشار کتابش، متن را برای دریافت مجوز به سیا ارسال نکرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «واشنگتن پست»، اسنودن متهم به آن شده است که قبل از انتشار کتابش، متن را برای دریافت مجوز به سازمان «سیا» ارسال نکرده است.

دولت آمریکا از کتاب «پرونده شخصی» ادوارد اسنودن شکایت کرده است. وزارت دادگستری آمریکا این کتاب را ناقض تعهد کاری اسنودن با نهادهای امنیتی می‌داند و می‌خواهند مانع از آن شود که اسنودن از این طریق درآمدی داشته باشد.

ماجرای به دام افتادن اسنودن در روسیه  - اسپوتنیک ایران
ماجرای به دام افتادن اسنودن در روسیه

کتاب خاطرات ادوارد اسنودن 17 سپتامبر در ایالات متحده آمریکا و چندین کشور دیگر از جمله آلمان راهی بازار شد. اسنودن که با نهادهای امنیتی آمریکا همکاری می‌کرد‌ در پی انتشار مدارک فوق سری در سال 2013 میلادی تحت پیگرد قضایی در آمریکا قرار گرفت. اودر حال حاضر در روسیه زندگی می‌کند.

به ادعای دولت آمریکا  ادوارد اسنودن با انتشار این کتاب تعهدی که برای همکاری با آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) و آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) امضاء کرده بود را نقض کرده است.وزارت دادگستری آمریکا با شکایت از کتاب خاطرات اسنودن اعلام کرده که او برخلاف تعهد خود بدون هماهنگی با نهادهای امنیتی آمریکا برای بررسی محتوای کتابی که نوشته، آن را منتشر کرده است. وزارت‌ دادگستری آمریکا خواستار توقف انتشار و پخش این کتاب است.از آن مهمتر برای دولت آمریکا، درآمد این کتاب برای ادوارد اسنودن است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала