ژاپن خواهان حفظ برجام است

© AP Photo / Shizuo Kambayashi شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن
 شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفر روحانی به ژاپن می تواند بخشی از تلاش ها در جهت حفظ برجام باشد.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به اعلامیه وزارت امورخارجه ژاپن، ژاپن از حفظ برجام حمایت می‌کند و سفر روحانی به ژاپن می تواند بخشی از تلاش ها در جهت حفظ برجام باشد.

قرار است جمعه 20 دسامبر حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، با رئیس دولت ژاپن در توکیو دیدار کند. به گفته محافل دیپلماتیک، قرار چنین دیداری با چراغ سبز آمریکا همراه بوده است.

چه انتظاری می‌توان از دیدار روحانی  و آبه در ژاپن داشت؟ - اسپوتنیک ایران
چه انتظاری می‌توان از دیدار روحانی و آبه در ژاپن داشت؟

این نخستین دیدار یکی از رؤسای جمهوری ایران از ژاپن پس از سفر محمد خاتمی به توکیو در سال 2000 میلادی و سومین دیدار آبه و روحانی در سال جاری است. سفر ژوئن گذشته آبه به تهران، اولین دیدار یک نخست‌وزیر ژاپن پس از 41 سال از ایران بود. در ماه سپتامبر نیز رؤسای دولت دو کشور در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با یکدیگر دیدار کردند.

شینزو آبه هفته پیش گفت، ژاپن می‌خواهد نقش بزرگتری در حل مناقشه ایفا کرده و رأسا به تلاش‌های خود در راستای کاهش تنش در خاورمیانه ادامه دهد.

وی در ادامه گفت:«ما با تهران و واشنگتن در تماس هستیم. مناسبات ما با ایران دوستانه است و ما متحد نزدیک آمریکا هستیم.ما در وضعیت بسیار خودویژه‌ای قرار داریم و شریک خوبی در مذاکرات برای هر دو طرف هستیم، هم برای ایالات متحده و هم برای ایران».

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала