پمپئو: صدور ویزا برای مقامات دخیل در سرکوب اعتراضات در ایران محدود شد

© Sputnik / Ekaterina Lyzlova /  مراجعه به بانک تصاویر پمپئو: صدور ویزا برای مقامات دخیل در سرکوب اعتراضات در ایران محدود شد
پمپئو: صدور ویزا برای مقامات دخیل در سرکوب اعتراضات در ایران محدود شد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده آمریکا محدودیت هایی را برای ویزا برای مسئولان ایرانی دخیل در سرکوب اعتراضات آبان ماه در ایران تعیین کرده است.

به گزارش اسپوتنیک مایک پومپئو ، وزیر امور خارجه آمریكا ، در سخنرانی در وزارت امور خارجه اعلام نمود که محدودیت ویزا به مسئولان ایرانی دخیل در فرونشاندن مخالفان در اعتراضات تعیین کرده است، خود این مقامات ایرانی و خانواده هایشان از ورود به خاک آمریکا ممنوع می شوند. 

40 نفر در اعتراض به افزایش قیمت بنزین در ایران بازداشت شدند - اسپوتنیک ایران
40 نفر در اعتراض به افزایش قیمت بنزین در ایران بازداشت شدند

وزیر امور خارجه گفت: "ما محدودیت ویزا را به مقامات سابق یا کنونی ایرانی تعیین می کنیم، کسانی که در بازداشت یا قتل معترضین در اعتراضات آبان ماه مشارکت داشته اند".

وی گفت: "مطالبی که از شهروندان ایرانی در سراسر این کشور دریافت کردیم (ارسال مدارک اعتراض و نقض حقوق بشر به آمریکا)، بسیار ارزشمند است."

از سوی دیگر پمپئو اعلام نمود که ما از رژیم ایران می خواهیم با احترام با مردم برخورد کنند. امروز دو قاضی محمد مقیسه و ابوالقاسم صلواتی را تحریم کردیم.

در اواسط ماه نوامبر، اعتراضاتی در بسیاری از شهرهای ایران  در رابطه با تصمیم مقامات مبنی بر افزایش قیمت بنزین و اعلام سهمیه برای آن برگزار شد. برخی از اعتراضات صلح آمیز و بعضی دیگر همراه با خسارت به اموال عمومی بودند. عبدالرضا فضلی وزیر کشور اعلام کرد بین 130 تا 200 هزار نفر در این اعتراضات شرکت کردند. سازمان عفو ​​بین الملل پیشتر آمار 208 نفر کشته در ایران را در جریان اعتراضات  گزارش داده بود. این سازمان به اطلاعات به دست آمده از "منابع معتبر" تکیه می کند و خاطرنشان می کند که این رقم ممکن است بیشتر باشد. فیلم های ویدئویی عفو بین الملل نشان می دهد که مقامات امنیتی ایران اجازه تیراندازی به تظاهرکنندگان غیرمسلح را داشته اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала