حزب الله: فتنه افکنی هدف سفر مقام آمریکایی به بیروت

© AP Photo / Mohammed Zaatariحزب الله: فتنه افکنی هدف سفر مقام آمریکایی به بیروت
حزب الله:  فتنه افکنی هدف سفر مقام آمریکایی به بیروت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان هدف سفر دیوید هیل معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور سیاسی به بیروت را در راه اندازی فتنه و درگیری های داخلی و ایجاد تنش در جامعه لبنان وصف کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری ملی لبنان، نبیل قاووق در گردهمایی سیاسی در شهر نبطیه در جنوب لبنان گفت: آمریکا راه دشمنی با لبنان را در پیش گرفته و یکی از اهدافش تضعیف قدرت دفاعی لبنان در برابر اسرائیل است.

وی همچنین افزود: مقام های کاخ سفید هیچ وقت با صداقت با مردم لبنان مواجه نشده اند بلکه همواره از جمله در جنگ 33 روزه در تابستان 1385 خورشیدی میان حزب الله و اسرائیل، از این رژیم طرفداری و پشتیبانی کردند.

فشار آمریکا برای حذف حزب الله از دولت لبنان - اسپوتنیک ایران
فشار آمریکا برای حذف حزب الله از دولت لبنان

عضو شورای مرکزی حزب الله هدف دیگر دیوید هیل را فشار بر مقاومت لبنان و تشدید درگیری و حواشی در لبنان دانست و اظهار داشت: طرح و نقشه های آمریکا برای تضعیف لبنان و مقاومت آن از جمله وضع تحریم های 30 سال گذشته علیه حزب الله با شکست مواجه شده است و ما به صورت واضح روبروی آمریکا ایستاده ایم و طرح های آن را با شکست به پایان می رسانیم.

وی هم چنین ادامه داد: تحریم های سیاسی و اقتصادی آمریکا از طرف وزارت خزانه داری این کشور نه تنها علیه حزب الله است، بلکه نشانگر دشمنی با مردم و نقض حاکمیت ملی لبنان و ضد منافع شهروندان این کشور است.

این عضو حزب الله اذعان داشت: تحریم ها و نیز تروریست خواندن حزب الله توسط آمریکایی ها نه تنها  این حزب را تضعیف نکرده بلکه به شمار طرفداران حزب الله در لبنان و محبوبیت سید حسن نصرالله دبیرکل آن افزوده است. نظرسنجی هایی که خود آمریکایی ها انجام داده اند این نکته را نیز تائید می کند.

دیوید هیل معاون سیاسی مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا قرار است پایان این هفته به بیروت سفر و با برخی از مقام های لبنان دیدار و گفت وگو داشته باشد.   

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала