قصد چهار کشور عربی برای حمله به قطر

© AFP 2023 / Stringerقصد چهار کشور عربی برای حمله به قطر
قصد چهار کشور عربی برای حمله به قطر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر پیشین انرژی و صنایع قطر گفت که تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر به صورتی کاملا حرفه‌ ای و متفکرانه بحران به وجود آمده با چهار کشور عربی را مدیریت کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، وزیر پیشین انرژی و صنایع قطر در مصاحبه با روزنامه القدس‌ العربی گفت، که چهار کشور عربی قصد حمله به قطر و تسلط بر منابع و ثروت طبیعی قطر به ویژه پس از اکتشاف اخیر گاز در این کشور را داشتند به خصوص اینکه این کشورها از کمبود شدید گاز رنج می‌ برند.

وی افزود که محاصره‌ کنندگان قطر منتظر مخالفت این کشور با خواسته‌ هایشان بودند تا دست به حمله نظامی به ما بزنند.

العطیه اذعان کرد، که قطر با وجود اینکه کشور کوچکی است، اما ثابت کرد که کشورها با حجم شان قیاس نمی‌ شوند بلکه با مواضع و نحوه مدیریت بحران و ابتکار عملشان قیاس می‌ شوند.

وی گفت قطر ثابت کرده است که می‌ تواند به مانند یک کشور بزرگ بحران را مدیریت کرده و مسیر روابط بین‌ الملل را به نفع خود تغییر دهد.

رئیس هیأت امنای موسسه بین‌ المللی انرژی و توسعه پایدار عبدالله بن حمد العطیه گفت که قطر توانست یکی از بدترین بحران‌ ها را پشت سر بگذارد.

العطیه با رد اتهامات چهار کشور علیه قطر در خصوص حمایت مالی از تروریسم و اخوان‌ المسلمین، گفت که اخوان‌ المسلمین در بحرین نیز وجود دارد و حتی حزب و نمایندگانی در پارلمان این کشور دارد.

وی افزود که علت بحران در روابط این کشورها با قطر طمع و زیاده‌ خواهی آن‌ هاست، نه چیز دیگر و با تروریسم، شبکه الجزیره و اخوان‌ المسلمین هم ارتباطی ندارد.

او تأکید کرد که کشورهای محاصره‌ کننده قطر بزرگ‌ ترین بازنده هستند و آمار خسارت‌ های وارده به این کشورها در چند سال قبل گواه آن است.

العطیه درباره شبکه الجزیره نیز گفت که این شبکه ارکان چهار کشور را به لرزه درآورده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала