سخنگوی دولت ایران : باید واقعیتهای تحریم را به مردم می گفتیم

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران
علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
علی ربیعی سخنگوی دولت در روزنامه ایران نوشت:این روزها ضرورت اقناع افکار عمومی را به‌کرات می‌شنویم. اینکه باید جامعه برای افزایش قیمت بنزین اقناع می‌شد. من هم معتقدم که ما اقناع نکردیم اما موضوع اقناع مورد نظر من اقناع جامعه درباره تحریم است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبر آنلاین ، بخش هایی از مقاله آقای ربیعی چنین است: امروز من معتقدم ما اشتباه کردیم، باید مسأله تحریم را برای مردم به‌طور شفاف تبیین می‌کردیم، اما به‌دلیل عدم سوءاستفاده دشمنان امکان تشریح وضعیت را برای مردم نداشتیم و نتیجه اینکه مخالفان دولت آن را دستمایه اتهامات ناروا علیه دولت قرار دادند.

مخالفان دولت از تحریم‌ها خشنودند که دولت تحت فشار قرار می‌گیرد، مخالفان نظام خشنودند که تحریم‌ها نظام را هدف قرار می‌دهد و حتی گروه‌های وابسته به امریکا می‌گویند «مردم در خیابان‌ها علیه تحریم شعار نمی‌دهند، بلکه علیه نظام شعار می‌دهند.» و مایک پمپئو و برایان هوک نیز مطالبی به همین مضمون بیان کردند.  ناآرامی‌های آبان و موج سواری مخالفان دیرین ما و دنباله روهای امریکا در کنار دولت امریکا یک بار دیگر و به هولناک‌ترین شکل، خطای رویکرد کتمان و انکارگرایانه در قبال تحریم‌ها را نشان داد. باید از این حوادث تلخ درس گرفت و برمبنای «سیاست حقیقت» حقایق تحریم‌ها را به ملت گفت و توافق اجتماعی جدیدی با ملت منعقد کرد.

رخدادهای تلخ اخیر محصول سیاست غلط اطلاع‌رسانی (در حقیقت «اطلاع نرسانی») درباره تحریم‌ها بود. باید به سؤال «برای چی تحریم می‌شیم» و تحریم چیست پاسخ داد. در غیر اینصورت همه فجایعی که تحریم برسر ایران می‌آورد به جانب حاکمیت فرافکنی خواهد شد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا ۱۸ اردیبهشت پارسال به صورت یکجانبه از برجام که مورد تأیید جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل است،  خارج شد و اعلام کرد کارزار فشار حداکثری علیه ایران را به راه خواهد انداخت تا صادرات نفت تهران را به صفر برساند و آن را مجبور کند بار دیگر به میز مذاکره بیاید تا «توافق بهتری» برای آمریکا رقم بخورد. به دنبال تحریم های واشنگتن علیه جمهوری اسلامی تشدید شدند.

در اواسط ماه نوامبر، اعتراضاتی در بسیاری از شهرهای ایران  در رابطه با تصمیم مقامات مبنی بر افزایش قیمت بنزین و اعلام سهمیه برای آن برگزار شد. برخی از اعتراضات صلح آمیز و بعضی دیگر همراه با خسارت به اموال عمومی بودند. عبدالرضا فضلی وزیر کشور اعلام کرد بین 130 تا 200 هزار نفر در این اعتراضات شرکت کردند. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала