پاسخ تند وزارت امور خارجه ایران به نشست شورای همکاری خلیج فارس

© Sputnik / Shiva Abshenasدکتر سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ی جمهوری اسلامی ایران
دکتر سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ی جمهوری اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران: کشورهای حامی استمرار سیاست‌ های نادرست کنونی در منطقه باید درباره اقدامات نادرست خود به افکار عمومی توضیح دهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: کشورهای حامی استمرار سیاست‌ های نادرست کنونی در منطقه باید درباره اقدامات نادرست خود به افکار عمومی توضیح دهند که جز ایجاد و تقویت گروه‌های تروریستی و تکفیری در کشورهای عراق و سوریه و یمن و باز کردن پای بیگانگان به خلیج فارس، چه اقدامی برای کاهش تنش ها در منطقه انجام داده اند؟!

موسوی از مواضع موگرینی قدر دانی کرد - اسپوتنیک ایران
موسوی از مواضع موگرینی قدر دانی کرد

وی ادامه داد: تکرار ادعاهای بی اساس در این بیانیه حاصل فشار سیاسی معدودی از اعضای این شوراست که در چند دهه گذشته تمام تلاش خود را صرف جلوگیری از توسعه همکاری های چند جانبه کردند.

موسوی افزود: آنان با کوتاه فکری خود در این سال ها نه تنها موجب تاراج ثروت های کشورهای همسایه شده اند بلکه زمینه مداخله هر چه بیشتر بیگانگان را در این منطقه حساس فراهم آورده اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه اظهار داشت: معدودی از اعضای این شورا تمایل دارند با استمرار سیاست های نادرست خود فرصت های همکاری که از سوی کشورمان با هدف ایجاد امنیت و ثبات در منطقه ارائه شده است را از بین ببرند که شایسته است دیگر کشورهای منطقه این اجازه را به آنها ندهند.

وی همچنین افزود: ارائه پیشنهاد پیمان عدم تعرض، مجمع گفتگوهای منطقه‌ای و نهایتا پویش صلح هرمز از جمله تلاش های کشورمان برای تحقق همکاری های منطقه ای بوده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه جزایر سه گانه ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب  کوچک را جزء لاینفک و ابدی خاک جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: کشورمان هرگونه ادعایی بر این جزایر را دخالت در امور داخلی و قلمرو سرزمینی خود دانسته و آن را به شدت محکوم می کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала