لاوروف در مورد دیدار خود با ترامپ اظهار نظر کرد

© Sputnik / Viktor Tolochko /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف در مورد دیدار خود با ترامپ اظهار نظر کرد
لاوروف در مورد دیدار خود با ترامپ اظهار نظر کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر خارجه روسیه سرگئی لاوروف در مورد نتایج دیدار خود با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا اظهار نظر كرد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، در 10 دسامبر وارد واشنگتن شد. وزیر خارجه روسیه علاوه بر دیدار با ترامپ که حدود 45 دقیقه به طول انجامید، مذاکراتی نیز با وزیر امور خارجه آمریکا مایک پومپئو انجام داد.

منافع متقابل

به گفته وزیر امور خارجه روسیه، ترامپ فواید روابط خوب روسیه و ایالات متحده را می داند.

اعلام موضوع مذاکره لاوروف و ترامپ - اسپوتنیک ایران
اعلام موضوع مذاکره لاوروف و ترامپ

لاوروف در این کنفرانس در دیدار با ترامپ گفت: ما دلیلی برای تردید نداریم که پرزیدنت ترامپ منافع آمریکایی ها، در تجارت و برای ایالات متحده به طور کلی و منافع جهان از روابط خوب بین ایالات متحده و فدراسیون روسیه را درک می کند.

به گفته وی، در چنین روابطی هیچ عنصر طرفداری از این طرف یا از طرف مقابل نباید وجود داشته باشد، روابط همچنین باید براساس توازن منافع، عمل گرایی و منافع متقابل بنا شوند.

لاوروف در عین حال خاطرنشان كرد كه همه در ایالات متحده از این موضع برخوردار نیستند و سعی می كنند با اعمال تحریم های جدید عادی سازی روابط را "كند" كنند.

ارزیابی ترامپ

دونالد ترامپ همچنین این جلسه را ستود. رهبر آمریکا در این باره در صفحه توییتر خود نوشت.

​یک دیدار بسیار خوب با وزیر امور خارجه سرگئی لاوروف و نمایندگان روسیه برگزار شد. بحث در مورد بسیاری از موارد از جمله تجارت، ایران، کره شمالی، پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای و مداخله در انتخابات انجام شد. منتظر ادامه گفتگوهایمان در آینده نزدیک هستیم! "ما مشتاقانه منتظر ادامه گفتگوهای خود در آینده نزدیک هستیم!"

پیشرفت در روابط دوجانبه

استاد علوم سیاسی در دانشگاه تنسی آندری کوروبکوف خاطرنشان کرد: ترامپ علیرغم تهدید استیضاح که حزب دموکراتیک برای او آماده می کند با لاوروف دیدار کرد، رئیس جمهور را متهم کردند، از جمله روابط ویژه با روسیه.

کوروبکوف در اظهارنظر به Zvezda گفت: باید بگویم که در شرایط مدرن، حتی این واقعیت که ترامپ با وزیر امور خارجه روسیه دیدار کرده است، در حال حاضر یک موفقیت بزرگ است.

مدیر موسسه مطالعات بین المللی MGIMO، آندری سوشنتسوف مدیر برنامه باشگاه والدای، به نوبه خود به ریانووستی گفت که اوضاع سیاسی داخلی در ایالات متحده مانع بحث سازنده در مورد روابط روسیه و آمریکا شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала