ستاد کل ارتش حفتر: یک جنگنده MiG-23 در لیبی سقوط کرد

© Sputnik / Dmitry Vinogradov ستاد کل ارتش حفتر: یک جنگنده MiG-23 در لیبی سقوط کرد
ستاد کل ارتش حفتر: یک جنگنده MiG-23 در لیبی سقوط کرد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر اساس بیانیه ستاد عمومی ارتس حفتر، یک جنگنده میگ 23 در لیبی سقوط کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جنگنده ارتش ملی لیبی ، یک جنگنده MiG-23 در لیبی سقوط کرده است، اين جنگنده پس از انجام مأموریت جنگی ، درخاک دشمن سقوط کرد ، خلبان سپس توانست از این جنگنده سالم بیرون بیاید. 

لیبی - اسپوتنیک ایران
دیدار هیئت نمایندگی آمریکا با حفتر در لیبی

روز شنبه ، دولت توافق ملی ، به سرپرستی فایز سراج اعلام کرد که یک جنگنده میگ توسط نیروهای تحت کنترل وی ، در جنوب پایتخت طرابلس منفجر شده است. این پیام با عکس های در حال سوخت این جنگنده منتشر شده است. 

در پاسخ به این موضوع ، ستاد کل ارتش حفتر در لیبی گفت كه علت این سانحه نقص فنی بوده است ، به همین دلیل خلبان مجبور به بیرون كشیدن در خاک و قلمرو دشمن شد.

در این بیانیه آمده است: "ستاد عمومی ارتش حفتر در لیبی شامگاه شنبه پس از انجام مأموریت جنگی با یکی از جنگنده های MiG-23 ارتباط خود را از دست داد ... سپس این خلبان توسط تروریست ها در شهر زویا اسیر شد."   

اکنون دو دولت رقیب در لیبی وجود دارد. یکی اعضای مجلسی که در انتخابات ژوئن 2014 برگزیده شدند. آن‌ها نماد آینده دموکراتیک کشوری بوده و از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته می‌شوند اما کنترل هیچ‌یک از سه شهر کلیدی کشور را در دست ندارند. گروه دیگر، مجلس پیشین موسوم به کنگره ملی عمومی در طرابلس هنوز بر سر کار است.

بحران کنونی در ماه ژوئن 2014 با شکست اسلام‌گراها در انتخابات آغاز شد.نزدیک به 1700گروه شبه‌نظامی از جمله اخوان‌المسلمین، القاعده و دولت اسلامی عراق و شام در حال جنگ با یکدیگر بر سر قدرت هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала