ناو هواپیمابر هری ترومن آمریکا وارد دریای مدیترانه شرقی شد

© AFP 2023 / Felix Garzaناو هواپیمابر هری ترومن آمریکا وارد دریای مدیترانه شرقی شد
ناو هواپیمابر هری ترومن آمریکا وارد دریای مدیترانه شرقی شد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گروه ناوگان نیروی دریایی ایالات متحده ، به رهبری ناو اتمی هری ترومن از جنوب ایتالیا عبور نمود.

به گزارش اسپوتنیک، گروه ناوگان نیروی دریایی ایالات متحده ، به رهبری ناو اتمی هری ترومن از جنوب ایتالیا عبور نمود و وارد قسمت شرقی دریای مدیترانه شد. داده های ماهواره ای اروپا این اطلاعات را منتشر نمود. 

ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن راهی خلیج فارس شد - اسپوتنیک ایران
ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن راهی خلیج فارس شد

علاوه بر ناو هواپیمابر فوق، این گروه شامل رزمنده موشکی (نورماندی) ، چندین ناوشکن از جمله ناوشکن دفاع موشکی USS Ross و یک زیردریایی حمله هسته ای شد.

براساس داده های رسمی ناوگان عملیاتی ششم ، زیردریایی هسته ای سو اس اس فلوریدا مجهز به 154 موشک کروز توماهاوک با برد 1.6 هزار کیلومتر نیز در حال حاضر در مدیترانه شرقی واقع شده است.

گروه حامل نیروی دریایی ایالات متحده از طریق کانال سوئز به منطقه خلیج فارس می روند و جایگزین ناو هواپیمابر یو اس اس ابراهیم لینکلن (Avraam Lincoln) می شوند که بیش از مدت زمان برنامه ریزی شده شش ماه در آنجا است.

افزایش حضور نیروی دریایی آمریکا در منطقه در شرایط تیرگی مناسبات ایالات متحده و ایران رخ می دهد.روابط واشنگتن و تهران پس از حمله به نفتکش ها در دریای عمان که واشنگتن تهران را به دست داشتن در آن  متهم کرده و سرنگونی یک پهپاد جاسوسی امریکا توسط ایران متشنج تر شده است. روند رو به وخامت گرائیدن روابط امریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ آغاز شده است. رئیس جمهور امریکا در ماه مه سال گذشته از برجام خارج شده و ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала