اتخاذ تدابیری برای ادامه فعالیت کارشناسان روس در سایت فردو

© Sputnik / Alexander Natruskin /  مراجعه به بانک تصاویر مسکو: تلاش هر چه بیشتری برای بازگشت به چارچوب اولیه برجام صورت گیرد
مسکو: تلاش هر چه بیشتری برای بازگشت به چارچوب اولیه برجام صورت گیرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد کارشناسان شرکت "روس اتم" تدابیری را اتخاذ می کنند که قرار است در ادامه کار آنها در سایت هسته ای فردو در ایران کمک کنند.

به گزارش اسپوتنیک، ریابکوف اعلام کرد روسیه در نشست  کمیسیون مشترک  برجام در وین "دو طرح بزرگ با این موضوع با شرکت مقامات روس اتم" ارائه داد.

 معاون وزیر خارجه روسیه اظهار داشت ازدهی به آبشارهای  سانتریفیوژ در فردو در همان سالنی که قرار بود ایزوتوپ‌های پایدار تولید شود، طرح اولیه برای تغییر کاربری سایت فردو را بر هم زد.

توقف همکاری روس اتم در فردو موقتی است - اسپوتنیک ایران
توقف همکاری روس اتم در فردو موقتی است

دیپلمات روس خاطرنشان ساخت "برای ارزیابی پیامد های این کار و احتمالاً تدوین راه حل های فنی وقت معینی لازم بود و این بطور ناگزیر تاخیر را به همراه دارد".

ریابکوف گفت:" ما در نشست کمیسیون مشترک اعلام کردیم تایم اوت می گیریم اما از طرح مربوطه صرفنظر نمی کنیم".

به گفته وی سخنان مقامات روسیه با درک دیگر اعضای کمیسیون مشترک روبرو شد.

ریابکوف خاطرنشان ساخت با وحود تلاش های آمریکا  برای بر هم زدن طرح فردو، کارها در این سایت هسته ای ایران ادامه خواهد یافت.

کارشناسان شرکت روسی TVEL وابسته به شرکت روس‌اتم از سال 2017  مطابق با برجام پروژه تغییر کاربری سایت هسته‌ای فردو را در دست اجرا دارند که تولید ایزوتوپ های پایدار برای اهداف پزشکی در این سایت را در نظر می گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала