پیشنهاد به نخست وزیر اسرائیل : یا زندان یا کنار رفتن از صحنه سیاست

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر تقاضای ضد ایرانی نتانیاهو از ترزا می‌
تقاضای ضد ایرانی نتانیاهو از ترزا می‌ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اگر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل با اعتراف به جرایم منتسب به او از جمله تقلب، سوء استفاده از اعتماد رای دهندگان و رشوه خواری ، بطور داوطلبانه از سمت خود کناره گیری کند، رووین ریولین، رئیس جمهور این کشور وی را عفو خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را نشریه جروزآلم پست اطلاع داده است.

گفته می شود نتانیاهو هنوز نسبت به شرایط عفو خود که از طریق اشخاص ثالث از آنها با خبر شده، واکنش نشان نداده اما در سابق هرگونه صحبت در اینباره را رد کرده بود. حالا سخن نه فقط بر سر کناره گیری وی از سمت نخست وزیری بلکه اصلاً بیرون رفتن وی از صحنه سیاست است. اعلام شده که دادستان کل اسرائیل نیز از چنین توافقی حمایت خواهد کرد.

دادستان کل اسرائیل روز 21 نوامبر به طور رسمی بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر این کشور را به فساد مالی، تقلب و سوء استفاده از اعتماد عمومی متهم کرد.از جمله گفته می شود وی بطور غیر قانونی از سرمایه داران بزرگی همچون جیمز پارکر، میلیاردر استرالیایی و یک تهیه کننده سینمای اسرائیل  هدایای گرانبها دریافت کرده و تلاش کرده صاحبان  روزنامه مشهور "یدیوت آهارنوت" و یک شبکه رسانه ای   پر طرفدار به نام  Bezeq  را تطمیع کند تا آنها مطالبی به نفع وی را منتشر نمایند.

این اولین مورد در تاریخ اسرائیل است که علیه نخست وزیر کشور در زمان حکومت وی اتهامات کیفری اقامه می شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала