ژاپن از اعزام نیروی دریایی به غرب آسیا منصرف نشده است

© AFP 2023 / Mandel NGANژاپن از اعزام نیروی دریایی به غرب آسیا منصرف نشده است
ژاپن از اعزام نیروی دریایی به غرب آسیا منصرف نشده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک روزنامه ژاپنی اعلام کرد دولت این کشور تصمیم گرفته نیروی دریایی به غرب آسیا بفرستد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، علیرغم آنکه مقام‌های ایرانی بارها تأکید کرده‌اند که حضور نیروهای خارجی در منطقه خلیج‌فارس هیچ کمکی به صلح و ثبات و امنیت منطقه نمی‌کند، روزنامه «نیکی بیزنس» از تصمیم توکیو برای اعزام نیروی دریایی به این منطقه خبر داد

بر اساس این گزارش، دولت ژاپن در صدد است تا 270 ملوان نیروی دریایی این کشور را به شمال دریای عرب که به خلیج عمان و تنگه باریک «باب المندب» منتهی می‌شود، اعزام کند.

این روزنامه ژاپنی گزارش کرد که کابینه وزیران در صدد است طرح استقرار ملوان‌ها در غرب آسیا را تا پایان سال جاری میلادی به تصویب درآورد و احتمال می‌رود که به صورت سالیانه این طرح را مورد بررسی قرار دهند.

طرح مذکور، خواستار اعزام ناوبالگردبر می‌شود که 250 ملوان در آن حضور دارند و این ناو یک هواپیمای گشت‌زنی را نیز با خود حمل می‌کند.

پیشتر عباس عراقچی فرستاده ویژه رئیس جمهور ایران در سفر به توکیو، مخالفت خود را با ارسال کشتی نظامی ژاپن به آبهای خلیج فارس را ابراز داشت.

عراقچی ضمن اظهار نظر در مورد اطلاعات مبنی بر اینکه اکنون توکیو آماده ارسال حداقل یک کشتی جنگی به همراه هواپیماهای شناسایی به منظور اطمینان از ایمنی ناوبری خود به آبهای خلیج فارس است، گفت: "من فکر نمی کنم که هیچ حضور نظامی خارجی به ثبات ، امنیت و صلح در منطقه کمک کند".

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала