ترامپ: چرا رهبر کره را مرد موشکی نامیدم؟

© AFP 2023 / Anthony Wallaceترامپ: رهبر کره عاشق پرتاب موشک است
ترامپ: رهبر کره عاشق پرتاب موشک است   - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ایالات متحده توضیح داد که چرا وی رهبر کره شمالی را "مرد موشکی" خطاب کرده است، زیرا او عاشق پرتاب کردن موشک به هواست.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا در کنفرانس مطبوعاتی در حاشیه اجلاس ناتو در لندن اعلام کرد که همچنان به رهبر کره شمالی اعتماد دارد اما ترامپ می دادند که کیم جونگ اون، عاشق پرتاب موشک به هوا است. 

اتمام باشکوه  ساخت و ساز یک شهر جدید در کره شمالی - اسپوتنیک ایران
مراسم باشکوه ساخت و ساز یک شهر جدید در کره شمالی به روایت تصویر

رئیس جمهور امریکا گفت: کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی عاشق  پرتاب موشک به هوا است، این طور نیست؟ به همین خاطر من او را "مرد موشکی" نامگذاری می کنم. امیدوارم کیم خلع تسلیحات اتمی شود اما باید دید چه پیش می‌آید.

کره شمالی هفته گذشته در تازه‌ترین آزمایش خود، دو موشک کوتاه‌برد به طرف آب‌های ساحل شرقی‌اش پرتاب کرد. این اقدام تلاشی برای یادآوری ضرب‌الاجل پایان سال جاری میلادی به امریکا تلقی شده است. این ضرب‌الاجل را کیم جونگ اون برای واشنگتن تعیین کرده است.

ترامپ در ادامه گفت: من همچنین مذاکرات با کره و ژاپن را پیش می‌برم تا آنها مسئولیت تامین بیشتر هزینه‌های استقرار نیروهای امریکایی در این کشورها را بر عهده گیرند.

این در حالیست که کره شمالی اخیرا در بیاناتی ابراز داشت که پیونگ یانگ دیگر به وعده های ایالات متحده اعتقاد ندارد و به امریکا پیشنهاد کرد که "هدیه کریسمس" برای خود را انتخاب کند. زمان آن فرارسیده که آمریکا به «سیاست‌های خصمانه» خود علیه کره شمالی پایان بدهد، در غیراینصورت واشنگتن باید در انتظار «هدیه کریسمس» در پایان سال باشد.

وزارت امور خارجه کره شمالی در پاسخ اعلام کرد: گفت‌وگو با ایالات متحده امریکا چیزی به جز فریب نبوده است و این کشور دیگر به سخنان امریکا در مورد گفتگو با پیونگ یانگ باور ندارد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала