ایران مخالف ارسال کشتی های ژاپنی به خلیج فارس است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ایران مخالف ارسال کشتی های ژاپنی به خلیج فارس است
ایران مخالف ارسال کشتی های ژاپنی به خلیج فارس است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عباس عراقچی فرستاده ویژه رئیس جمهور ایران در سفر به توکیو، مخالفت خود را با ارسال کشتی نظامی ژاپن به آبهای خلیج فارس را ابراز داشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مصاحبه اقای عباس عراقچی با کانال خبری ژاپنی NHK، ایران مخالف اعزام ژاپن و سایر نیروهای نظامی خارجی به خلیج فارس است. 

درخواست نخست وزیر ژاپن از ایران: غنی سازی اورانیوم را کنار بگذارید - اسپوتنیک ایران
درخواست نخست وزیر ژاپن از ایران: غنی سازی اورانیوم را کنار بگذارید

عباس عراقچی فرستاده ویژه رئیس جمهور ایران با اظهار نظر در مورد اطلاعاتی که اکنون توکیو آماده ارسال حداقل یک کشتی جنگی به همراه هواپیماهای شناسایی به منظور اطمینان از ایمنی ناوبری خود به آبهای خلیج فارس است، گفت: "من فکر نمی کنم که هیچ حضور نظامی خارجی به ثبات ، امنیت و صلح در منطقه کمک کند".

 نخست وزیر ژاپن شینزو آبه روز سه شنبه شخصاً در مورد چنین دورنمایی با نماینده رئیس جمهور ایران عباس عراقچی محل اقامت خود در توکیو گفتگو نمود.      

در مصاحبه ای با N-KH ، نماینده رئیس جمهور ایران گفت كه وی از موضع تهران در این باره به وی خبر داده است. عباس عراقچی تأکید کرد: "منشأ مشکلات منطقه" این است که ایالات متحده سخت ترین مجازات ها را علیه ایران وضع کرده و به طور یک جانبه از توافق های هسته ای عقب نشینی کرده است.

 نماینده ریاست جمهوری ایران گفت: اگر نتوانیم از مزایای توافق های هسته ای استفاده کنیم، ما قطعاً بسته به شرایط ، مراحل بعدی را انجام خواهیم داد. عباس عراقچی اظهار داشت كه به ویژه تهران ممکن است از پذیرش بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) در تأسیسات هسته ای خود امتناع ورزد.

گفتنی است، عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و فرستاده ویژه رئیس جمهور ایران که به توکیو سفر کرده، عصر امروز (سه شنبه) با «آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن دیدار و پیام کتبی حسن روحانی را به وی تقدیم کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала