اعتراض چین به آمریکا به علت تصویب لایحه اویغورها

© Fotolia / Boggyاعتراض چین به آمریکا به علت لایحه اویغورها
اعتراض چین به آمریکا به علت لایحه اویغورها  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه آمریکا، تصویب لایحه نقص حقوق بشر برای اویغورها در چین را محکوم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، هوآ چونیینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: چین از تصویب لایحه اویغور در مجلس نمایندگان به هات نقص حقوق بشر در منطقه خودمختار سین کیانگ اویغور به ایالات متحده معترض است. 

اعتراضات 22 کشور به ستمگری دولت چین نسبت به مسلمانان - اسپوتنیک ایران
اعتراض 22 کشور به ستمگری دولت چین نسبت به مسلمانان

پیش از این ، مجلس نمایندگان ایالات متحده لایحه ای را برای حمایت از اویغورها در چین تصویب کرده بود ، زیرا حقوق این قوم به نظر مقامات آمریکایی نقض می شود. برای تبدیل شدن این لایحه به یک قانون، تصویب مجلس سنا و امضای رئیس جمهور دونالد ترامپ نیاز است، آینده این لایحه نامشخص است. این سند مجازات هایی را علیه مقامات چینی که به نظر مقامات آمریکایی حقوق بشر را در منطقه خودمختار سین کیانگ اویغور نقض می کند را فراهم می کنند.

در وب سایت وزارت امور خارجه چین آمده است: "نمایندگان مجلس نمایندگان آمریكا لایحه سیاستگذاری حقوق بشر برای اویغورها را تصویب كردند. این سند وضعیت حقوق بشر در منطقه خودمختار سین کیانگ اویگور را بی اعتبار می كند ، تلاشهای چین برای مقابله با تروریسم و ​​رادیكال سازی را انكار می كند ، و یك حمله مخرب به سیاست های اداری چین است به این بهانه که دولت چین ، به طور جدی قوانین بین المللی و اصول اساسی روابط بین الملل را نقض می کند، اما پکن بدین وسیله ابراز خشم خود را از این لایحه اعلام می دارد".

گفتنی است، راساس گزارش سازمان های مدافع حقوق بشر، دولت چین، حدود یک میلیون نفر از شهروندان مسلمان ایغور در استان سین کیانگ را به زور به اردوگاه هایی منتقل و آنها را تحت آزار و آموزش های تحمیلی حزب کمونیست ( حزب حاکم) قرار می دهند.

دولت چین با رد این اتهامات می گوید این افراد را برای دوری از افراط گرایی اسلامی به اردوگاه های بازپروری فرهنگی منتقل می کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала