چرا روسیه ذخیره طلای خود را از بانک های انگلیس خارج می‌کند؟

© Sputnik / Vitaliy Bezrukihطلا
طلا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
همانا روسیه «مد افزایش ذخیره طلا» و حفظ آن در داخل کشور را معمول کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ، خبرنگاران آمریکایی به این روند توجه کردند که باید هر کسی را که به ثبات پولی جهانی باور دارد ترساند.

به نوشته آژانس نامبرده، «طلا، یک ایده تحمیلی برای رهبران ناسیونالیست اروپای شرقی است». البته نویسندگان مقاله‌ای که روسای کشورهای اروپای شرقی، خارج کردن ذخیره طلای خود از بانک های انگلیس را آغاز کردند، روسیه را نیز متهم به این اقدام کردند.

افزایش بی سابقه قیمت طلا در جهان  - اسپوتنیک ایران
کشف 13 تن طلا در زیرزمین خانه شهردار پیشین + ویدئو

در اینجا جای تعجب نیست و این روند را می توان به این شکل توضیح داد که همانا روسیه « مد افزایش فلز گرانقیمت- طلا» و حفظ آن در داخل کشور را معمول کرد. چند ماه پیش «بلومبرگ»  گزارش داد که استراتژی «طلایی» روسیه  بخوبی پیاده می شود و تأکید کرد که روسیه به تمام جهانیان نشان داد که  کشور روسیه با اقتصاد بزرگ و حجم بالای ذخیره طلا (پنجمین  کشور جهان از نظر ذخیره این فلز گرانبها) می تواند از بخشی از دارایی دلاری خود خلاص شود و کمبودی احساس نکند.

به این ترتیب، حالا «تب طلایی» به جان تعدادی از کشورهای اتحادیه اروپا افتاده است که گویا با خطرات ژئوپلیتیکی و یا تهدیدات تحریمی روبرو نیستند. از این رو می توان فقط یک توضیح منطقی را مطرح کرد. این کشورها بدین ترتیب  خود را نه در مقابل خطرات ملی بلکه جهانی بیمه می‌کنند.

مطابق با ارزیابی خبرنگاران آژانس آمریکایی می‌توان اینطور نتیجه‌گیری کرد که «تب طلایی» - یک بیماری سیاسی  است که دلیل بروز آن را می توان کینه های تاریخی، وضعیت سیاسی و یا حتی تمایل به کسی سودهای سیاسی دانست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала