عذرخواهی عراق از ایران بابت حمله به کنسولگری

© REUTERS / Muhammad Hamedمعذرت خواهی عراق از ایران بابت حمله به کنسولگری
معذرت خواهی عراق از ایران بابت حمله به کنسولگری - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه عراق در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه ایران، ضمن عذرخواهی از ایران، بر تعهد دولت متبوع خود برای حفاظت از اماکن دیپلماتیک و دیپلمات های ایرانی تاکید کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، محمد علی الحکیم در تماس با جواد ظریف ضمن عذرخواهی از اقدام خرابکارانه در تعرض به سرکنسولگری ایران، بر تعهد دولت متبوع خود برای حفاظت از دیپلمات های ایرانی تاکید کرد. 

ایران نه بولیوی است نه عراق و نه لبنان - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
ایران نه بولیوی است نه عراق و نه لبنان

به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، محمد علی الحکیم وزیر امور خارجه عراق به دنبال تعرض به سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف، عصر امروز پنجشنبه در تماسی تلفنی با محمد جواد  ظریف از این اقدام خرابکارانه عذرخواهی کرد. وی همچنین بر تعهد دولت متبوع خود برای حفاظت از اماکن دیپلماتیک و دیپلمات های ایرانی تاکید کرد.

طبق گزارش منابع امنیتی، یک عده از اغتشاشگران که در داخل رستورانی در برابر کنسولگری ایران در نجف اشرف تجمع کرده بودند، شب گذشته یکباره به این کنسولگری حمله کرده و آن را به آتش کشیدند.

اغتشاشگران در عراق حدود یک ماه پیش کنسولگری کربلا را به آتش کشیده و یکسال قبل از این نیز کنسولگری ایران در بصره را آتش زدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала