امضای قانون دفاع از دموکراسی در هنگ کنگ از سوی ترامپ

© Sputnik / Ekaterina Chesnokovaامضای قانون دفاع از دموکراسی در هنگ کنگ از سوی ترامپ
امضای قانون دفاع از دموکراسی در هنگ کنگ از سوی ترامپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا دیروز قانون دفاع از حقوق بشر و دموکراسی در هنگ کنگ و همچنین قانون ممنوعیت تحویل برخی از ساز و برگ پلیسی به این منطقه چین را امضا کرد.

به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه ترامپ ضمن اعلام این مطلب  گفته می شود آمریکا "امیدوار است رهبران و مقامات چین و هنگ کنگ بتوانند اختلاف نظر های خود را بطور مسالمت آمیز حل کنند تا صلح دیرانتظار و شکوفایی برای همه حکمفرما شود".

قانون امضا شده قانون موجود مصوبه سال 1992 درباره سیاست امریکا نسبت به هنگ کنگ را تصحیح می کند که طبق آن روابط تجاری با هنگ کنگ هر سال وابسته به میزان خودمختاری این سرزمین تجدید نظر شده و همچنین علیه افراد نقض کننده حقوق بشر در هنگ کنگ تحریم هایی بر قرار می شود.

وزارت خارجه چین در واکنش به قانون های  امضا شده توسط ترامپ تهدید کرد تدابیر متقابلی علیه امریکا اتخاذ کند و آنها را به منزله دخالت شدید درامور داخلی پکن دانست و همچنین دولت هنگ کنگ در این رابطه اعتراض کرد.

وزارت خارجه روسیه نیز پیشتر تصویب قوانین فوق الذکر از سوی کنگره آمریکا را نمورد نکوهش قرار داده و این کار ار دخالت ناهنجار در امور داخلی چین نامیده بود.

اعتراضات گسترده در هنگ کنگ در اوایل در ماه ژوئن ابتدا  به دلیل به خاطر قصد انجام اصلاحات در قانون استرداد آغاز شد که اگر تصویب شود، به هنگ کنگ اجازه خواهد داد تا مظنونین را به حوزه های قضایی  در تایوان، ماکائو و سرزمین اصلی چین مسترد کند. در جریان این اعتراضات بیش از 1500 نفر از تظاهرکنندگان و بیش از 500 نفر از ماموران پلیس آسیب دیده و تقریباً 4500 نفر بازداشت شده اند. اعتراضات  با وجود پس گرفته شدن اصلاحات مورد نظر از سوی مقامات هنگ کنگ ادامه دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала