پومپئو به زبان فارسی معترضین ایرانی را مورد خطاب قرار داد

© AFP 2023 / Getty Images / Zach Gibsonپومپئو به زبان فارسی معترضین ایرانی را مورد خطاب قرار داد
پومپئو به زبان فارسی معترضین ایرانی را مورد خطاب قرار داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریكا، با توئیتر فارسی به معترضین در ایران از آنها خواست تا با ارسال عکس و فیلم از اعتراضات، ایالات متحده بتواند متعاقباً برای نقض حقوق بشر مجازات هایی را اعمال كند.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پومپئو وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا در پست توئیتری خود نوشت: من از معترضین ایرانی خواستم تا فیلم ها، عکس ها و اطلاعات مستند خود از آزار و اذیت رژیم در برابر معترضین را برای ما ارسال کنند. ایالات متحده این امر را علنی خواهد کرد و به دلیل نقض قوانین تحریم هایی را اعمال خواهد کرد.

​دقایقی قبل، وی در توئیتر پیامی را به زبان فارسی منتشر کرد و در آنجا خواستار ارسال چنین مواردی از طریق ربات در پیام رسان تلگرام شد.

در روزهای اخیر، اعتراضات در بسیاری از شهرهای ایران به دلیل افزایش شدید قیمت بنزین توسط مقامات برگزار شده است. به گفته رسانه های محلی، برخی از آنها صلح آمیز بودند و برخی به شورش مسلحانه روی آوردند. در همین زمان، قربانیانی از هر دو در میان معترضین در شورش ها و نیروهای امنیتی گزارش شدند.

به گفته حسن روحانی رئیس جمهور ایران، این آشوب ها توسط ایالات متحده و اسرائیل ترتیب داده شده است و هدف آنها تضعیف امنیت ایران بوده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала