واکنش نتانیاهو به اتهامات دادستانی

© AP Photo / Gali Tibbonواکنش نتانیاهو به اتهامات دادستانی
واکنش نتانیاهو به اتهامات دادستانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نتانیاهو: اتهام رشوه‌خواری که من نسبت داده می شود تلاشی برای برکناری من از سمت نخست وزیری اسرائیل است.

به گزارش اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل پس از تصمیم دادستانی کل در خصوص متهم کردن وی به رشوه‌خواری، فساد و نقض سوگند، اعلام داشت که هدف از این اتهامات برکناری وی از سمت ریاست کابینه وزیران اسرائیل است.

دادستانی اسرائیل گفت که علیه نتانیاهو در دو پرونده موسوم به «یک هزار» و «دو هزار» به اتهام «کلاهبرداری» و «نقض سوگند» به مفهوم خیانت در امانتی که از سوی مردم به او سپرده شده، کیفرخواست تنظیم شده است. اما در پرونده موسوم به «چهار هزار» او به اتهام «رشوه‌خواری» محاکمه خواهد شد. این بیانیه به منزله آغاز روند محاکمه بنیامین نتانیاهو است.

دست و پا زدن نتانیاهو - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
دست و پا زدن نتانیاهو

مشاور حقوقی دولت اسرائیل گفت:«من به سیستم قضایی اسرائیل احترام می گذارم. ما از اعتبار جهانی در این سیستم برخورداریم. نباید نابینا باشیم تا متوجه آنچه در پلیس، دادستانی و نهاد بازرسی رخ می دهد، نشویم. زیرا امروز ما شاهد آزمایشی برای سرنگونی نخست وزیر هستیم».

نتانیاهو در این خصوص گفت: «به عقیده من، تمام این حقایق گواه نادرست بودن این فرایند است. هدف اصلی آن، کنار گذاشتن من از سمت نخست وزیری است. من به اداره کشور مطابق با قانون و با مسئولیت تمام ادامه خواهم داد. آنچه اکنون از سر می گذارنم برایم خیلی دشوار است. اما برای خانواده‌ام بمراتب سنگین تر است».

پرونده «چهار هزار» ماجرای فروش تنها شرکت قدیمی مخابراتی اسرائیل «بزک» به شائول آلوویچ یک بازرگان دیگر و صاحب امتیاز وبسایت «والانیوز» است. پرونده «یک هزار» مربوط به مراوداتی است که نتانیاهو و سارا، همسرش، با شماری از دوستان میلیاردر خارجی و هوادار دولت او داشتند و از جمله هدایایی از آنها گرفته‌اند.

پرونده «دو هزار» قرارهایی است که نتانیاهو با آرنون موزس صاحب روزنامه پرتیراژ یدیعوت آخرونوت داشته و از او خواسته بود از انتقاد روزنامه از دولت او کم شود و در برابر، او تلاش کند که روزنامه رقیب، «اسرائیل هیوم» که از سوی کلان میلیاردر آمریکایی، شلدون ادلسون، به رایگان در راستای اهداف دولت نتانیاهو توزیع می‌شود، اهمیت خود را از دست بدهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала