نارضایتی اتحادیه عرب در تعیین سفیر یمن برای ایران

© REUTERS / Muhammad Hamedنارضایتی اتحادیه عربی در تعیین سفیر یمن برای ایران
نارضایتی اتحادیه عربی در تعیین سفیر یمن برای ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اتحادیه عرب از دولت نجات ملی یمن برای تعیین سفیر خود در تهران و به رسمیت شناختن این سفیر از جانب ایران ابراز نارضایتی کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه سعودی العربیه، «احمد ابوالغیط» اقدام ایران در به رسمیت شناختن سفیر جدید یمن در تهران و واگذاری ساختمان سفارت این کشور به دولت نجات ملی را محکوم کرده و اذعان داشت که این اقدام خلاف قوانین بین‌الملل و «نقض آشکار منشور سازمان ملل متحد» است.

دولت نجات ملی یمن که جنبش انصارالله نیز در این دولت حضور دارد، اواخر مرداد ماه، «ابراهیم محمد محمد الدیلمی» را به عنوان سفیر فوق العاده و تام الاختیار خود در تهران معرفی نمود.

 اقدام دولت نجات ملی یمن و نحوه حضور نمایندگان انصارالله در تهران و دیدار با رهبر ایران مورد توجه رسانه‌ها و تحلیلگران جهان عرب قرار گرفت. دولت نجات ملی یمن (مستقر در شهر صنعاء) سال ۲۰۱۵ با مشارکت احزاب بزرگ یمن از جمله جزب کنگره مردمی و انصارالله تشکیل شد.

دبیر کل اتحادیه عرب در ادامه اقدام آمریکا در قانونی خواندن شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری را محکوم کرد و گفت که وزرای خارجه این اتحادیه دوشنبه هفته آینده در این خصوص جلسه تشکیل خواهند داد.

ابوالغیط افزود: «این تغییر تأسف برانگیز در موضع آمریکا (در قبال شهرک های صهیونیست‌نشین) قشون‌ شهرک‌نشین‌های اسرائیلی را به سمت خشونت و توحش بیشتر علیه فلسطینیان سوق خواهد داد».

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала